zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Bedrijfshulpverlening


Er moet altijd een BHV'er op de werkvloer aanwezig zijn

Elke werkgever is verplicht bedrijfshulpverlening te hebben. In kleine bedrijven kan een werkgever zelf de bedrijfshulpverlener zijn. Bedrijfshulpverlening is het door het bedrijf zelf georganiseerde verlenen van hulp door werknemers bij gevaarlijke situaties.

Wat moet u doen als u bedrijfshulpverlener bent?
Als u bedrijfhulpverlener bent, moet u in een gevaarlijke situaties letsel en schade bij collega’s en gasten zoveel mogelijk voorkomen en beperken. 

Taken bedrijfshulpverlening

De taken van een bedrijfshulpverlener zijn:
1. het verlenen van eerste hulp bij ongevallen en het beperken van de gevolgen van ongevallen;
2. het beperken en bestrijden van brand;
3. in noodsituaties werknemers en andere personen in het gebouw alarmeren en evacueren.
Als de bedrijfshulpverlener de brand of het ongeval niet (meer) aan kan, moet er hulp van buiten worden ingeroepen.
Hoeveel bedrijfshulpverleners moeten er in een bedrijf aanwezig zijn?
Het aantal bedrijfshulpverleners dat verplicht is hangt af van de grootte van het bedrijf en de risico’s bij de werkzaamheden. Er moet te allen tijde een hulpverlener op de zaak zijn. 

Wat moet ik regelen voor de bedrijfshulpverlener?

U moet uw bedrijfshulpverlener scholing aanbieden zodat hij of zij eerste hulp kan verlenen, brand kan bestrijden en collega’s en gasten kan evacueren. De bedrijfshulpverlener moet regelmatig worden bijgeschoold om te zorgen dat de kennis en vaardigheden op peil blijven. Ook moeten er oefeningen worden georganiseerd en moet u zorgen dat er voldoende materiaal beschikbaar is.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10