zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Acquisitiemethoden


Klanten werven kost tijd en geld. En blijft dat doen. Klanten komen en gaan immers. Maak daarom altijd tijd vrij om potentiële klanten te benaderen, hoe goed de zaken ook gaan. Hoe u dat doet? Er zijn diverse manieren om de aandacht van klanten te trekken en ze binnen te halen.

Direct mail
Een rechtstreeks verzonden brochure, brief of folder kan heel effectief zijn. Mits u een groot aantal verstuurt; de respons is namelijk gemiddeld vijf procent, de effectieve respons (daadwerkelijke opdrachten) slechts twee procent. Om tien klanten binnen te halen moet u dus minstens 500 mailings versturen. De adressen kunt u uit de telefoon- of bedrijvengids halen maar ook kopen van gespecialiseerde bedrijven. Dat laatste bespaart u in ieder geval tijd!
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
IT-beslisser vindt innovatie binnen eigen organisatie te traag (1) 
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden (1) 
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten  (3) 
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen (1) 
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro (1) 
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
Werk beïnvloedt privéleven negatief
Kennisontwikkeling IT’ers blijft achter door werkdruk
Innovatie als tool om medewerkers zichzelf te laten ontwikkelen
Personeelstekort? Zo haalt u nieuwe talenten binnen en behoudt u ze!
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden
Verwachte vraag naar ‘vaste’ IT’ers door financiële dienstverleners neemt af
‘Niet Haagse plannen, maar kennis en drive bepalen succes bemiddeling'
Hoe schrijft u offertes die scoren?
meer top 10