zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Effectief gesprekken voeren

 

21 april 2003 - Effectief gesprekken voeren is geen routinematige aangelegenheid die berust op het toepassen van regels voor de manier waarop men iets moet zeggen of niet moet zeggen. Het is een bekend gegeven dat andere aspecten, zoals lichaamstaal, even belangrijk of zelfs belangrijker zijn dan het gesproken woord.

Ook aspecten zoals luisteren, geven van aandacht, de tolerantie van het zwijgen en de empathie (het zich inleven in de situatie van de gesprekspartner) zijn essentieel.



Praktisch naslagwerk
Het boek Effectief gesprekken voerenvan Anton Stoffels gaat over al deze aspecten. Het is zeer praktisch van aard, waardoor het als naslagwerk voor iedere manager goed bruikbaar is.

Tien soorten gesprekken
Stoffels gaat dieper in op tien verschillende soorten gesprekken, te weten:

1. Het interview
2. Het selectiegesprek
3. Het slechtnieuwsgesprek
4. Het adviesgesprek
5. Presenteren
6. Het beoordelingsgesprek
7. Het functioneringsgesprek
8. Conflict hanteren
9. Onderhandelen
10. Het disciplinegesprek

Checklists en oefeningen
Daarnaast bevat het boek checklists (o.a. op het gebied van lichaamstaal) en praktische oefeningen in feedback geven, luistervaardigheden en manieren om snel te scoren.

Bestellen
'Effectief gesprekken voeren' is verkrijgbaar bij Managersonline.nl. U kunt het boek bestellen door hier te klikken. Het is uit voorraad leverbaar. Betaling vindt achteraf plaats per acceptgiro.

Meer boeken
Meer boeken vindt u via de boekensectie van deze site. Via de zoekfunctie kunt u bladeren in meer dan 3500 titels op elk vakgebied. Via de Top-5 vindt u de top-5 boeken op uw vakgebied. Deze ranglijsten worden dagelijks geactualiseerd.

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10