zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Twaalf vragen die krachtige besluiten mogelijk maken

Door: John Vrakking
 
Eén van de krachtigste eigenschappen van sterke CEO’s is het nemen van een besluit en daarnaar te handelen. Je kunt dit als vaardigheid ontwikkelen: leer vertrouwen op je gevoel en twijfel niet. Veel ondernemende geesten gaat dat goed af. Maar durf je er ook de ‘zachte kanten’ van je organisatie mee te benaderen?

Sturen op het individu
Aan daadkrachtig besluiten en handelen is min of meer het succes van een managers af te lezen. Dat is gebaseerd op bedrijfsresultaat in dollars; of het zondermeer ook voor de softskills geldt is maar de vraag. Voor wie besluiten nemen als sterke kant heeft, loopt de kans juist op het HRM-vlak missers te maken. De zachte prestatie-indicatoren zijn mensafhankelijk en interactief. Daar geldt de kernkwaliteitentheorie van Ofman.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10