zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Drie vragen vóórdat u een verandering inzet

Door: Johanna Kroon
 
Veel organisatieveranderaars worstelen met de vraag wat het beste moment is om een  veranderverhaal de organisatie in te sturen. Immers, als een aantal belangrijke ingrediënten van het veranderplan er nog niet zijn dan kan het nooit een sterk verhaal worden. Maar ja, wie gaat wachten tot het hele plan tot drie cijfers achter de komma is uitgewerkt, is meestal te laat. Veel projecten zullen dan al gestart zijn, met onbegrip en verwarring als gevolg: waar gaat dit over?

Wat is het beste moment voor een veranderverhaal?
De oude Romeinen zeiden het al: als je niet weet naar welke haven je zeilt, zijn alle winden onbruikbaar. Een organisatieverandering kan daarom niet slagen zonder een verhaal dat vertelt naar welke haven er gezeild gaat worden en dat medewerkers zin doet krijgen om aan boord te stappen en de zeilen te hijsen. En dat verhaal moet steengoed zijn, anders gebeurt er niets.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10