zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe creëer je een gevoel van urgentie?

Door: Johanna Kroon
 
Eén van de belangrijkste vragen bij verandertrajecten is altijd: is er een gevoel van urgentie? Als zo'n gevoel van urgentie er niet is dan zullen medewerkers, zoals verandergoeroe John Kotter het zegt: 'Duizenden ingenieuze wegen vinden om niet mee te hoeven doen aan een proces waarvan zij oprecht denken dat het overbodig is of de verkeerde kant op gaat.'

De mooiste manier om urgentie te creëren is eigenlijk deze: verzin een gigantisch groot en bijna onmogelijk doel: 'voor het einde van dit decennium een man op de maan zetten en hem weer veilig terugbrengen naar de aarde.' Helaas is zo'n doel is niet altijd voorhanden en het is ook niet voor iedere organisatie haalbaar. Het veranderplan zal zich dan richten op het verbeteren van wat er al is, en het gevoel van urgentie zal dan vooral gevoed moeten worden door te erkennen wat er nu níet goed gaat. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10