zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe creëer je een gevoel van urgentie?

Door: Johanna Kroon
 
Eén van de belangrijkste vragen bij verandertrajecten is altijd: is er een gevoel van urgentie? Als zo'n gevoel van urgentie er niet is dan zullen medewerkers, zoals verandergoeroe John Kotter het zegt: 'Duizenden ingenieuze wegen vinden om niet mee te hoeven doen aan een proces waarvan zij oprecht denken dat het overbodig is of de verkeerde kant op gaat.'

De mooiste manier om urgentie te creëren is eigenlijk deze: verzin een gigantisch groot en bijna onmogelijk doel: 'voor het einde van dit decennium een man op de maan zetten en hem weer veilig terugbrengen naar de aarde.' Helaas is zo'n doel is niet altijd voorhanden en het is ook niet voor iedere organisatie haalbaar. Het veranderplan zal zich dan richten op het verbeteren van wat er al is, en het gevoel van urgentie zal dan vooral gevoed moeten worden door te erkennen wat er nu níet goed gaat. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10