zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vier manieren om uw veranderverhaal te verspreiden

Door: Johanna Kroon
 
In kleine organisaties is de keus meestal snel gemaakt: de informatie over de verandering wordt mondeling overgedragen. Dat kan natuurlijk ook vrij makkelijk, want in een kleine organisatie kun je iedereen snel bereiken. Het is een goed idee om de hoogste baas het grote veranderverhaal te laten vertellen, terwijl de afdelingshoofden en teamleiders de doorvertaling maken naar wat het gaat betekenen voor de eigen afdeling.

Ook in grote organisaties kan er veel mondeling worden overgedragen. Maar hoe groter de organisatie, hoe groter de kans dat er overal een ander verhaal wordt verteld: ongemerkt en onbedoeld geeft iedere spreker z’n eigen interpretatie aan het veranderverhaal, zodat de verwarring niet kleiner wordt, maar juist steeds groter. Tweede probleem: in grote organisaties duren verandertrajecten gewoonlijk vrij lang. En hoe langer het allemaal duurt, hoe groter de kans dat de informatie over het hoe, wat & waarom wegzakt en niemand nog het verband ziet tussen wat er op dat moment aan veranderprocessen loopt en waar het ook alweer allemaal voor diende. En hoe langer het veranderproces duurt, des te groter is natuurlijk ook weer de kans dat er allerlei varianten van het veranderverhaal ontstaan die allemaal een andere kant op wijzen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10