zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf verhalen die u medewerkers moet vertellen

Door: Johanna Kroon
 
Een nieuwe strategie, visie, missie of organisatieverandering kan nooit slagen als medewerkers het niet snappen of als ze het niet willen. Maar waar moet je het met mensen nu precies over hebben als er zoiets op stapel staat? Veel veranderaars worstelen met die vraag. Daarom in dit artikel een paar suggesties, ideeën en voorbeelden.

Communicatie over een verandertraject blijft vaak beperkt tot het meest voor de hand liggende onderwerp: de voordelen die de verandering moet opleveren voor de organisatie of voor de klanten van die organisatie. De organisatie zal haar marktaandeel kunnen vergroten, klanten krijgen betere producten of lagere prijzen, burgers krijgen betere service enzovoort. 

Dit lijkt logisch. Toch zal iedereen die het op deze manier wel eens geprobeerd heeft, gemerkt hebben dat dergelijke argumenten medewerkers meestal maar matig boeien. De conclusie is soms dan: onze medewerkers zijn blijkbaar niet geïnteresseerd in de organisatie, of in onze klanten. Dat zou kunnen, maar er kan ook heel iets anders aan de hand zijn. 


 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10