zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Drie tips tegen verandermoeheid

Door: Johanna Kroon
 
Vraag aan leidinggevenden waar medewerkers de grootste hekel aan hebben en je krijgt bijna altijd hetzelfde antwoord: aan veranderingen. En als je vraagt waarom dat dan zo is, dan klinkt het antwoord meestal zo: 'mensen hebben slechte ervaringen met eerdere verandertrajecten. Er werd van alles overhoop gehaald, maar de beloofde voordelen zijn niet waargemaakt, of het leven werd er alleen maar slechter op.' Gevolg: medewerkers geloven niet meer dat veranderen überhaupt mogelijk is. Daardoor staat de veranderaar bij voorbaat al op achterstand.

Wat iedere veranderaar daarom nodig heeft is een veranderhaal dat tegemoet komt aan de scepsis van medewerkers. Of dat veranderverhaal nu wordt verteld, verfilmd of opgeschreven is van later zorg, maar het moet er in ieder geval zijn. Het veranderverhaal gaat uitgebreid in op het waarom, het hoe, het wat, het wie en het wanneer van de verandering en vormt de basis voor alle communicatie over het verandertraject. En het veranderverhaal omzeilt niet de scepsis van de medewerkers, nee, het doet er juist iets mee.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10