zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Klagende medewerkers? Doe er uw voordeel mee!

Door: Johanna Kroon
 
In vrijwel iedere organisatie wordt geklaagd. Over de werkdruk, over de gang van zaken, over het management, over hoe vroeger alles beter was. Vooral organisaties waar vakspecialisten en managers op gespannen voet met elkaar leven zijn wat dat betreft berucht.

Geklaag wordt vaak opgevat als een gebrek aan motivatie, maar is het dat ook? Of wijst geklaag er juist op dat bepaalde elementaire behoeften van medewerkers niet worden vervuld? Is het mogelijk dat geklaag niet wijst op een gebrek aan motivatie, maar juist op een overmaat aan betrokkenheid die de medewerkers nergens kwijt kunnen? Als dat zo is, dan liggen er gouden kansen voor een verandertraject dat wordt ingezet volgens het principe relatie eerst, veranderdoel daarna.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10