1 februari 2004 - Hoe u meer producten, diensten en ideeën verkoopt is het onderwerp van Zo wordt u een topverkoper. Dit boek beschrijft geperfectioneerde verkooptechnieken, uit het wereldberoemde trainingsprogramma van Dale Carnegie. De twee vragen die verkopers het meest stellen, zijn: 'Hoe kan ik meer transacties sluiten?' en 'Hoe kan ik bezwaren wegnemen?' Het antwoord op beide vragen is: leer actief en creatief meedenken met de wensen van de prospect of klant.
25 januari 2004 - Denkstrategieën voor managers van Jeff Gaspersz is een boek dat u ondersteunt bij de verdere verscherping van uw denkvermogen. U krijgt vele praktische adviezen en checklists voor het effectief oplossen van problemen. Voort maakt u kennis met de denkstrategieën van grote genieën als Leonardo da Vinci en Albert Einstein. De inzichten in het boek helpen u de collectieve denkkracht in uw organisatie beter te benutten.
19 januari 2004 - Integraal management in de publieke sector is een boek, dat in de praktijk geboren en voor de praktijk bestemd is. Het gaat in op de verschillende aspecten van integraal management die van belang zijn voor het succesvol invoeren van integraal management: de taken en verantwoordelijkheden van de integraal manager, de planning en control cyclus, de inrichting van de financiële administratie en de geautomatiseerde ondersteuning daarvan. Het stelt de vragen naar het waarom en hoe, en beantwoord deze ook.
11 januari 2004 - Erkenning is het belangrijkste principe dat mensen motiveert. Of u nu leiding geeft aan een afdeling, toezicht houdt op een divisie of een heel bedrijf runt - als u hiermee rekening houdt, is de basis voor tevreden werknemers gelegd. 1000 + 1 Manieren om je medewerkers te belonen is een boek boordevol voorbeelden van alle mogelijke beloningen in elke voorkomende situatie.
4 januari 2004 - Tijd is momenteel schaarser dan geld, maar wat is tijd eigenlijk? Tijd is emotie en dat betekent dat u veel meer kunt doen dan u ooit voor mogelijk heeft gehouden. Time management in 12 stappen van Robert Bakker bestaat uit twee delen. Deel 1 gaat over het verhogen van de persoonlijke productiviteit. Verder wordt ingegaan op tijdzuigers, stoorzenders en discipline. Om direct tijd te besparen biedt dit deel een top tien van tijdtechnieken. In Deel 2 wordt een meer moderne variant van time management behandeld: het zelfmanagement.
28 december 2003 - Voor het tweede achtereenvolgende jaar is Het checklistboek voor managers en leidinggevenden in 2003 het best verkochte boek op Managersonline.nl. Veertig uitgebreide checklists helpen managers weloverwogen beslissingen te nemen en tal van dilemma'shet hoofd te bieden. Van werving en selectie tot conflicthantering. Zelfs het opzetten van een cursus komt aan bod.
21 december 2003 - Het Moordbedrijf van Paul van Geldorp is een verhaal over mensen en over streken die mensen elkaar leveren. Over ellebogenwerk, geniepig gedoe, botte macht, onwil en sukkelig gedrag. Maar ook over beter verkopen, klantgerichter werken, soepeler communiceren en constructief leidinggeven. In romanvorm biedt dit boek u een uitgebreid repertoire aan gedragsalternatieven om met weerstanden om te gaan en veranderingen te managen. Fictie is heel geschikt om de praktijk van alledag te beschrijven.
14 december 2003 - Boeken over marketing gaan vaak alleen over de indeling van marketingplannen of behandelen marketingplannen slechts in algemene zin. Vaak wordt niet uitgelegd hoe u een gedegen marketingplan kunt opstellen en laat dit nu precies zijn wat in de praktijk vaak nodig is. Het marketingplan van Marian Burk Wood is een how-to-do boek dat stap voor stap helpt bij het opstellen van een marketingplan.
7 december 2003 - Wat geeft u uw relaties kado aan het eind van de maand? Een fles wijn, een kerstpakket of misschien een goed boek? Managersonline.nl heeft wat cadeautips op een rijtje gezet. Wat dacht u bijvoorbeeld van Socrates voor managers.
30 november 2003 - Adviseurs zijn meesters geworden in het blijven zitten waar ze zitten en als het even kan nog hun vriendjes en vriendinnetjes erbij te halen. Dat stellen Martijn Oorschot en Michiel Hogerhuis in het boek Hoe gooi ik een adviseur eruit?. In dit boek zetten de auteurs uiteen wat er de afgelopen eeuw is gebeurd onder adviseurs, met welke tactieken ze zich in stand weten te houden, en hoe opdrachtgevers de adviseurs kunnen herkennen die eerder schadelijk dan goed zijn voor het bedrijf. En tot slot de belangrijkste vraag: hoe draai je het spel om en gooi je ze eruit?
23 november 2003 - Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Maar een eenzijdige focus op oppervlakkige 'fun' is verwoestend voor tevreden klanten en goede resultaten. Dat hebben we na de internethype ook kunnen constateren. Plezier & prestatie laat managers zien hoe plezier in het werk en het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, ook in slechte tijden.
17 november 2003 - Met het boek Het spel om de macht van Martin van Meurs leert u in veertig lessen hoe het spel om de macht gespeeld wordt en hoe u zelf een betere speler kunt worden. Iedereen oefent macht uit en zit tegelijkertijd gevangen in allerlei machtsstructuren. In veel opzichten is het spel om de macht een gewoon spel; wie het meeste oefent komt het verst. Ervaring wint van jeugdige overmoed, inzicht wint van gokken. Het toeval en de geluksfactor spelen wel een rol, maar geen overheersende. Het spel om de macht is geen kansspel, eerder een denksport zoals schaken en dammen. Iedereen kan het leren, maar of u een sterspeler wordt, is behalve van oefening ook afhankelijk van aanleg, talent.
9 november 2003 - Uitvoeren is niet iets wat u delegeert om u daarna aan 'grote' zaken te wijden, maar dient juist tot de kern van uw strategie, uw doelen en uw bedrijfscultuur te behoren. In De kunst om dingen gedaan te krijgen laten Larry Bossidy en Ram Charan zien welke prioriteiten managers moeten stellen om waar te maken wat ze beloven. Drie processen staan daarbij centraal: strategie, mensen en organisatie. Nieuw in dit boek is de wijze waarop de auteurs deze processen met elkaar verbinden.
2 november 2003 - In Sociale psychologie voor managers wordt het vakgebied sociale psychologie benaderd vanuit twee motivationele principes en het beloningsprincipe. In het eerste deel van het boek staat het individu centraal: hoe nemen mensen waar, hoe verwerken ze informatie, en hoe nemen ze beslissingen? In het tweede deel staat de organisatie centraal: hoe wordt er gecommuniceerd, samengewerkt, en hoe worden de taken verdeeld?