1 januari 2007 - Uitvoeren is niet iets wat u delegeert om u daarna aan 'grote' zaken te wijden, maar dient juist tot de kern van uw strategie, uw doelen en uw bedrijfscultuur te behoren.
17 december 2006 - Agressie op het werk: bedrijven en organisaties krijgen er steeds vaker mee te maken. Klanten worden mondiger en laten hun onvrede merken. En niet altijd houden ze daarbij de grens van het betamelijke in de gaten. In de ergste gevallen komt het tot fysiek geweld. Maar ook verbalen agressie, zoals schelden en bedreigen, heeft ingrijpende gevolgen voor het welzijn van de medewerker die hiervan slachtoffer is.
3 december 2006 - Psychologen Jaap Hollander en Jeffrey Wijnberg zetten alle gangbare psychologische tradities op de kop met hun provocatieve stijl van coachen.
20 november 2006 - Wilt u zonder torenhoge marketingbudgetten nieuwe klanten vinden en bestaande klanten aan u binden? No Budget Marketing is een slim alternatief voor nóg vaker adverteren, wéér een mailing en nóg mooiere brochures.
5 november 2006 - De eerste editie van de Projectmanagement-kalender is een feit. Het is een unieke scheurkalender boordevol tips en trucs voor de leergierige projectmanager - voor 365 dagen resultaatgericht scheuren. En voor lezers van Managersonline.nl met korting te bestellen.
22 oktober 2006 - Wie anders dan Socrates leerde ons de goede vragen te stellen? Het boek Socratisch coachen is een aanvullende methodiek op de gangbare coachingsvaardigheden waarmee de coach iemand helpt om vanuit andere perspectieven naar zijn probleem te kijken. Bovendien leert men toekomstige problemen zelfstandig aan te pakken.
8 oktober 2006 - Mensenkennis begint bij zelfkennis. U kunt anderen niet leren kennen als u uzelf niet kent. Het boek Mensenkennis ontwikkelen helpt managers de competenties zelfinzicht en inzicht in anderen te ontwikkelen. Langs een aantal psychologische invalshoeken wordt u met uw eigen waarden, motivatie, persoonlijkheid en competenties geconfronteerd.
24 september 2006 - Inspiratie kunnen we allemaal gebruiken; we omringen ons graag met mensen die ons inspireren. Maar nog belangrijker is het, in het leven en in ons werk, dat we manieren vinden om onszelf te inspireren. De Stephen Covey Inspiratiekalender helpt u daarbij.
10 september 2006 - Meer creativiteit ligt binnen elke organisatie binnen handbereik. Ook uw organisatie kan zich relatief gemakkelijk omvormen tot een ideeënfabriek, waar mensen het spannend vinden om te werken. In Concurreren met creativiteit vindt u onder meer een stappenplan, checklists, inspirerende cases en een discussie-handleiding om u hierbij te ondersteunen.
27 augustus 2006 - Wie niet ondergesneeuwd wil raken door de stortvloed van beschikbare informatie, zal op een efficiënte manier met teksten moeten omgaan. Een goede manier om dat te doen, is vaardigheid in het snellezen te ontwikkelen. Snellezen stelt u in staat deze vaardigheid stapsgewijs, zonder begeleiding en in betrekkelijk korte tijd onder de knie te krijgen.
13 augustus 2006 - Managers hebben regelmatig te maken met conflicten, zoals klachten van klanten, grieven, intimidatie, pesterijen en discriminatie. Deze conflicten kosten tijd, geld en personeel. Daarom hanteren bedrijven en organisaties steeds vaker een nieuwe manier van conflictoplossing: mediation, ofwel bemiddelen om geschillen op te lossen.
30 juli 2006 - Word u onrustig als u naar een feestje zonder enige bekenden gaat? Zou u graag een goede indruk willen maken tijdens een sollicitatiegesprek maar bent u zo zenuwachtig dat u nauwelijks uit uw woorden kunt komen? Herkenbare situaties? Dan is De kracht van sociale intelligentie het boek voor u.
16 juli 2006 - Lullepot, de kunst van het kletsen beschrijft met een knipoog vooral de manieren van spreken die willen vermaken: feestredes, afscheidsredes, lofredes, schimpredes, tafelspeeches, jubileumtoespraken en dergelijke. De redenaar wil een uitbundige of ingetogen lach laten krullen om de mondhoeken van toehoorders die bereid zijn zich mee te laten voeren door de weldadige en de vitaliserende kracht van een humorvol woord.
2 juli 2006 - Onderhandelen is een spel, dat weet iedereen. De kunst daarbij is om te winnen, en tegelijkertijd de tegenpartij het gevoel te geven dat hij of zij gewonnen heeft. Hoe doet u dat nu? Met het Onderhandelspel dit spel leert u uw eigen onderhandelvaardigheden beter kennen en scherpt u ze aan.