zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Handboek voor het leiden van teams

30 december 2002 - De oorspronkelijke engelse editie van Het team handboek is een standaardwerk over teams met een verkoop van bijna 1 miljoen exemplaren. Het huidige tijdperk van snel opeenvolgende veranderingen vraagt meer dan ooit om het bijeenbrengen van de kennis, vaardigheden, standpunten en ervaringen van mensen. Alleen door met teams te werken kunnen ondernemingen problemen oplossen, goede besluiten nemen, en klanten een oplossing bieden. Voor iedereen die met teams werkt of overweegt dit te gaan doen kan 'Het team-handboek' dienen als vraagbaak.
 Lees verder...
 

Hoe wordt u een effectieve manager?

22 december 2002 - Peter Drucker - de grootste managementdenker van zijn tijd - onderscheidt vijf talenten die essentieel zijn voor effectiviteit. En die kunnen worden aangeleerd. Sterker nog, ze moeten worden aangeleerd als een manager effectief wil zijn en geen intelligentie, creativiteit en kennis verspillen.
 Lees verder...
 

Maak beter gebruik van uw hersenen

15 december 2002 - Informatie overload lijkt de grootste mentale bedreiging voor hedendaagse managers. De totale hoeveelheid informatie groeit exponentieel. Dat is een grote aanslag op uw hersenen. Gelukkig gebruikt een mens gemiddeld maar vijf procent van zijn hersenmassa. Hoog tijd dus om de overige 95 procent aan het werk te zetten.
 Lees verder...
 

De acht principes van effectief ondernemerschap

9 december 2002 - Niet luisteren naar managementgoeroes en andere denkers, maar zelf nadenken. Dat is in de kern wat succesvolle ondernemers succesvol maakt. Dat stellen Dave Marcum, Steve Smith en Stephen Covey, auteurs van het boek De acht principes voor effectief ondernemerschap.
 Lees verder...
 

Verbeter uw persoonlijke uitstraling

1 december 2002 - Hoe vaak gebeurt het niet dat iemand door zijn manier van doen niet serieus genomen wordt? Waarom wordt op een opmerking van de een wel gereageerd en wordt eenzelfde opmerking van een ander niet of nauwelijks gehoord? Kennelijk is niet alleen belangrijk wat er wordt gezegd, maar vooral ook wie het zegt en hoe het wordt gezegd.
 Lees verder...
 

Top-3 managementstrips- en cartoons

24 november 2002 - Over managementhumor zijn niet zo heel veel boeken geschreven (klik hier voor een overzicht). De titels die er voor moeten doorgaan liggen niet zelden op het niveau Debiteuren, crediteuren of erger. Gelukkig zijn er uitzonderingen.
 Lees verder...
 

Verandermanagement in zap-vorm

17 november 2002 - Reorganisaties en verandermanagement zijn op dit moment in alle organisaties aan de orde van de dag. Alsof managers niet al genoeg aan hun hoofd hebben. Maar wat moet moet. In het boek Essenties van organiseren, managen en veranderen geven Leon de Caluwé, Rudy Kor en Mathieu Weggeman handreikingen voor managers van grote of kleine organisaties om veranderprocessen succesvol op te zetten en uit te voeren.
 Lees verder...
 

De McKinsey Methode

10 november 2002 - Wat Cartier is voor juwelen is McKinsey voor management consultancy. De McKinsey-methode van Ethan Rasiel onthult de exclusieve managementtechnieken van de McKinsey-consultant. De auteur is zelf een voormalig McKinsey-consultant en door de lezer mee te nemen in praktijksituaties illustreert hij hoe de manager zélf kan profiteren van de befaamde analytische McKinsey-aanpak.
 Lees verder...
 

De 100 ijzeren wetten voor succes in zaken

3 november 2002 - Hoe komt het dat sommige mensen zakelijk succesvoller zijn dan anderen? Hoe komt het dat sommige ondernemingen floreren terwijl andere het niet redden? Brian Tracy, een geronommeerd schrijver en spreker, heeft op deze moeilijke vragen antwoorden gevonden. In De 100 ijzeren wetten voor succes in zaken confronteert Tracy ons met een aantal beginselen of universele wetten die bepalend zijn voor succes.
 Lees verder...
 

Het management testboek

27 oktober 2002 - Weet u hoe u presenteert, onderhandelt, leiding geeft, vergadert, beoordeelt, coacht en omgaat met weerstand? Wilt u tips over conflictmanagement, creativiteit en klantgericht werken? Meer dan veertig esten waarmee u uzelf en uw organisatie toetst vindt u in het Management testboek van Loek Wijchers.
 Lees verder...
 

Verhoog uw leessnelheid spectaculair

20 oktober 2002 - De hoeveelheid informatie die een manager krijgt te verwerken groeit voortdurend. De veronderstelde effiency-verbetering van digitale media ten spijt, zorgen email en internet vooralsnog vooral voor meer documenten, correspondentie en andere relevante informatie. Het boek Snellezen van 'hersengoeroe' Tony Buzan kan uitkomst bieden.
 Lees verder...
 

Scheurkalender voor managers

13 oktober 2002 - Hoe kan zelfs de drukst bezette manager worden bereikt met de laatste inzichten op het gebied van coaching, competenties, persoonlijke effectiviteit en verandermanagement? Dat moet Marijke Lingsma zich hebben afgevraagd voordat zij de Coachingskalender 2003 Scheur je los ging schrijven. Het is een scheurkalender voor managers geworden met 261 uitspraken en teksten over coaching.
 Lees verder...
 

Leer de kunst van het onderhandelen

6 oktober 2002 - Twee zussen maken ruzie over één sinaasappel die nog in de fruitmand ligt. Ze willen hem beide hebben. Na kort onderhandelen besluiten de sinaasappel in tweeën te snijden. De ene zus pakt de ene helft en eet het vruchtvlees op en gooit de schil weg. De andere zus pakt de schil van de andere helft en gebruikt het om een cake te bakken en gooit het vruchtvlees weg. In deze situatie is duidelijk niet goed onderhandeld...
 Lees verder...
 

Breng uw medewerkers tot topprestaties

29 september 2002 - Hoe kunt u de beste prestaties uit uzelf en uw medewerkers halen? Hoe creëert u een werkomgeving die productiviteit stimuleert voor zowel managers als werknemers? Prestatiemanagement is een lastig begrip. Het wordt vaak verward met alleen maar het beoordelen van mensen.
 Lees verder...
 
< vorige 12 13 14 15 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10