zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Wees uw eigen coach!

7 april 2003 - Coaching is een effectieve en krachtige manier om bepaalde dingen op een duurzame en positieve manier te veranderen. Zowel in uw werk als in uw privé-leven. Stelt u zich voor dat u een coach hebt die altijd voor u klaarstaat als u hem of haar nodig hebt. Dat kan, dat bent u namelijk zelf, aldus de auteurs van het boek Wees je eigen coach.
 Lees verder...
 

Maak uw organisatie creatiever

30 maart 2003 - Uit een recent onderzoek van KPMG blijkt dat 80 procent van de bedrijven vreest niet meer te kunnen voortbestaan als zij in de komende jaren niet innoveren. Door de snel veranderende markt is het tegenwoordig niet meer voldoende om te vertrouwen op ervaringen uit het verleden omdat deze geen garantie geven voor succes in de toekomst. Om tot innovatie te komen is creativiteit van levensbelang. Concurreren met creativiteit van Jeff Gaspersz bespreekt de waarde van creativiteit en gaat in op de eigenschappen van een creatieve organisatie.
 Lees verder...
 

Minder werken, meer bereiken

23 maart 2003 - Rapporten mee naar huis in het weekend? 's Avonds nog even snel uw email op het werk controleren? Er valt misschien wel iets te zetten voor ongelimiteerd commitment aan uw werk, maar gelukkig komen steeds meer mensen er achter dat er betere methoden zijn om optimaal te presteren. Want wie zijn werk goed op orde heeft, haalt meer voldoening uit zijn privé-leven.
 Lees verder...
 

Zeven instrumenten voor modern kwaliteitsmanagement

16 maart 2003 - Veranderen vereist een richting, een strategische visie als punt op de horizon. Visie alleen is echter niet voldoende. Slechts daar waar het pijn doet, ontstaat beweging. Om van veranderen verbeteren te maken, zijn instrumenten nodig. Die staan beschreven in Instrumenten voor modern kwaliteitsmanagement van M.A. Muntinga en C.J. Lagerveld.
 Lees verder...
 

Negentien aspecten van feilloos adviseren

10 maart 2003 - Feilloos adviseren van Peter Block is een klassiek en praktisch boek over adviseren. Het beschrijft de verschillende punten die in elk stadium van het adviesproces uw aandacht vragen en vertelt hoe u moet omgaan met cliënten in verschillende situaties. Het bevat richtlijnen, voorbeelden en een uitgebreide checklist.
 Lees verder...
 

Samenvattingen van managementboeken op CD

3 maart 2003 - Managers hebben niet altijd tijd om de laatste managementliteratuur door te nemen. De audio CD's van uitgever Need2know kunnen dan een uitkomst zijn. Op de CD's staan gesproken samenvattingen van telkens vijf recente managementboeken.
 Lees verder...
 

Succesvol coachen

23 februari 2003 - Coachen is iemands potentiële kwaliteiten vrijmaken zodat hij of zij zo goed mogelijk presteert. Het is geen onderwijzen, maar het is leren bevorderen. Voor de hedendaagse manager is coachen een zeer waardevol instrument dat positiever, effectiever en krachtiger is dan het geven van instructies. Succesvol coachen van John Whitmore biedt praktische vaardigheden en waardevolle inzichten om een succesvolle coach te worden.
 Lees verder...
 

Management van A tot Z ontleed

16 februari 2003 - Jo Owen biedt in Management van A tot Z ontleed een hulpmiddel voor managers, gebaseerd op twintig jaar werken met de beste, maar soms ook slechtste bedrijven ter wereld. Owen laat zien welke benaderingen effectief zijn en welke niet. In alfabetische volgorde behandelt hij ruim 150 managementuitdagingen. Voorbeelden uit de praktijk geven aan of de gekozen aanpak werkt of niet.
 Lees verder...
 

Het ja-maar karakter van uw organisatiecultuur

10 februari 2003 - Volgens de Van Dale is een alibi een voorwendsel, een uitvlucht of een smoes. Mensen maken geregeld gebruik van alibi's om zichzelf en elkaar van alles en nog wat wijs te maken. Dat doen niet alleen individuen, dat gebeurt ook binnen teams en organisaties. Een organisatiecultuur werkt net als een organisme. Als iemand iets wil veranderen of invoeren (implementeren), dat afwijkt van de bestaande gewoontes, ontstaan vaak afweermechanismen.
 Lees verder...
 

Succes voor dummies

3 februari 2003 - Haal het optimale uit uw leven en loopbaan met de succesadviezen van de internationaal bejubelde spreker en auteur Zig Ziglar. Succes voor dummies, vol met humor, geeft nuchtere adviezen over het bereiken van zowel professioneel als persoonlijk succes, over het gemotiveerd raken, het stellen van doelen en het maken van plannen.
 Lees verder...
 

Effectief communiceren in 30 seconden - of sneller!

26 januari 2003 - In Effectief communiceren in 30 seconden - of sneller! geeft Milo Frank tips om uw boodschap snel, effectief en krachtig te kunnen overbrengen. Leer de kunst van soundbites en one-liners.
 Lees verder...
 

Hoe managet u de drijfveren van uw medewerkers?

19 januari 2003 - Denkt u dat mensen worden gedreven door hun managers? De auteurs van Managing drives denken van niet. Ieder mens heeft zijn eigen drijfveren en het is de kunst van managers om daarop aan te sluiten.
 Lees verder...
 

Test uw leiderschaps eigenschappen

12 januari 2003 - Voor een gedegen assessment van uw leiderschapskwaliteiten hoeft u niet meer naar een (duur) bedrijfspsychologisch bureau. Met de Leiderschaptest van Manfred Kets de Vries doet u het gewoon zelf. Kets de Vries ontwikkelde deze test naar aanleiding van zijn boek Leiderschap ontraadseld waarin hij de succesfactoren van leiderschap beschrijft. Kets de Vries is de meest vooraanstaande Nederlandse managementauteur.
 Lees verder...
 

Top-10 managementboeken van 2002

5 januari 2003 - Het Checklistboek voor managers en leidinggevenden is het best verkochte managementboek op Managersonline.nl in 2002. Het boek stamt niet uit 2002 en komt daarom niet voor in de top-5 van managementboeken die genomineerd zijn voor het Managementboek van 2002. Door middel van een online opiniepeiling beslist u als bezoeker of abonnee van deze site welk boek die eretitel krijgt.
 Lees verder...
 
< vorige 11 12 13 14 15 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10