2 november 2003 -
In Sociale psychologie voor managers wordt het vakgebied sociale psychologie benaderd vanuit twee motivationele principes en het beloningsprincipe. In het eerste deel van het boek staat het individu centraal: hoe nemen mensen waar, hoe verwerken ze informatie, en hoe nemen ze beslissingen? In het tweede deel staat de organisatie centraal: hoe wordt er gecommuniceerd, samengewerkt, en hoe worden de taken verdeeld?
Onderwerpen als motieven voor gedrag, beďnvloeding, emoties en organisatiecultuur worden daarbij ruimschoots belicht.
Koppeling met concrete managementvraagstukken In de samenstelling van dit boek is veel aandacht geschonken aan de koppeling van sociaal-psychologische inzichten aan concrete managementvraagstukken. Er wordt tevens ingegaan op de recente vraag uit het beroepsveld van managers om informatie over emoties. Het resultaat is een boek dat op maat is gesneden voor de professional die zich verder wil bekwamen in gedragsmanagement.
Inhoudsopgave Klik hier voor meer informatie en de inhoudsopgave van dit boek.
Boeken bestellen 'Sociale psychologie voor managers' is verkrijbbaar bij Managersonline.nl. Het is uit voorraad leverbaar. U kunt het bestellen door hier te klikken. Betaling vindt achteraf plaats per acceptgiro. Meer boeken vindt u via de boekensectie van deze site. Via de zoekfunctie kunt u bladeren in meer dan 4.000 titels op elk vakgebied.
Top-5 per vakgebied Dagelijks de top-5 per vakgebied Klik hier voor het actuele overzicht van de vijf populairste boeken op uw vakgebied. De lijsten worden elke dag geactualiseerd.