zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Top-5 vaardigheden van goede consultants

 

9 juni 2002 - Een consultant vervult dikwijls diverse rollen tegelijk: verkoper, adviseur, onderzoeker, rapporteur, coach et cetera. Een goede consultant weet die rollen met elkaar te combineren.

Volgens Bob Nelson, auteur van het boek Adviseren voor dummies, moet een goede consultant beschikken over vijf belangrijke vaardigheden.



1. Het juiste doen en het juiste zeggen
2. Beheer je tijd en organiseer je zaak
3. Communiceren, communiceren, communiceren
4. Rapporteer en presenteer professioneel
5. Maak gebruik van nieuwe technologie

In het boek gaat Nelson verder in op het adviseringsproces, het opzetten van een eigen consultancypraktijk en het promoten daarvan.

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10