Acht Harvard Business Review artikelen over innovatie
22 juni 2003 -
Innovatie is hét middel om op lange termijn te overleven in een concurrerende omgeving. Helaas is de realiteit dat vernieuwingen vaak slechts aanpassingen in de marge zijn. Het toonaangevende managementtijdschrift Harvard Business Review bundelde acht artikelen over dit onderwerp, vertaald in het Nederlands.
Hierin laten diverse auteurs van naam zien hoe organisaties zich revolutionair kunnen ontwikkelen. De artikelen zijn een uitstekende inspiratiebron en leermiddel voor managers die met productontwikkeling en innovatie bezig zijn.
Acht artikelen De bundel over innovatie bevat de volgende artikelen:
Mogelijkheden om nieuwe marktruimte te creëren - W. Chan e.a.
De doorbraken van 3M - E. von Hippel e.a.
Het opzetten van een innovatiefabriek - A. Hargadon en R.I. Sutton
Hoe herken je een succesvol commercieel idee? - W. Chan Kim en R. Mauborgne
Omgaan met ontwrichtende veranderingen - C.M. Christensen en M. Overdorf
Nieuwe differentiatiepunten voor bedrijven - I.C. Macmillan en R. Gunther McGrath
Van vrijblijvende verandering naar echte verandering - R. Moss Kanter
Verlicht experimenteren - S. Thomke
Boeken bestellen 'Harvard Business Review over Innovatie' is verkrijbbaar bij Managersonline.nl. Het is uit voorraad leverbaar. U kunt het bestellen door hier te klikken. Betaling vindt achteraf plaats per acceptgiro. Meer boeken vindt u via de boekensectie van deze site. Via de zoekfunctie kunt u bladeren in meer dan 3500 titels op elk vakgebied.
Dagelijks de top-5 per vakgebied Klik hier voor het actuele overzicht van de vijf populairste boeken op uw vakgebied. De lijsten worden elke dag geactualiseerd.