zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Acht Harvard Business Review artikelen over innovatie

 

22 juni 2003 - Innovatie is hét middel om op lange termijn te overleven in een concurrerende omgeving. Helaas is de realiteit dat vernieuwingen vaak slechts aanpassingen in de marge zijn. Het toonaangevende managementtijdschrift Harvard Business Review bundelde acht artikelen over dit onderwerp, vertaald in het Nederlands.

Hierin laten diverse auteurs van naam zien hoe organisaties zich revolutionair kunnen ontwikkelen. De artikelen zijn een uitstekende inspiratiebron en leermiddel voor managers die met productontwikkeling en innovatie bezig zijn.



Acht artikelen
De bundel over innovatie bevat de volgende artikelen:

  • Mogelijkheden om nieuwe marktruimte te creëren - W. Chan e.a.
  • De doorbraken van 3M - E. von Hippel e.a.
  • Het opzetten van een innovatiefabriek - A. Hargadon en R.I. Sutton
  • Hoe herken je een succesvol commercieel idee? - W. Chan Kim en R. Mauborgne
  • Omgaan met ontwrichtende veranderingen - C.M. Christensen en M. Overdorf
  • Nieuwe differentiatiepunten voor bedrijven - I.C. Macmillan en R. Gunther McGrath
  • Van vrijblijvende verandering naar echte verandering - R. Moss Kanter
  • Verlicht experimenteren - S. Thomke

    Boeken bestellen
    'Harvard Business Review over Innovatie' is verkrijbbaar bij Managersonline.nl. Het is uit voorraad leverbaar. U kunt het bestellen door hier te klikken. Betaling vindt achteraf plaats per acceptgiro. Meer boeken vindt u via de boekensectie van deze site. Via de zoekfunctie kunt u bladeren in meer dan 3500 titels op elk vakgebied.

    Dagelijks de top-5 per vakgebied
    Klik hier voor het actuele overzicht van de vijf populairste boeken op uw vakgebied. De lijsten worden elke dag geactualiseerd.

  •  
     Doorsturen

     
     
     
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10