29 september 2002 -
Hoe kunt u de beste prestaties uit uzelf en uw medewerkers halen? Hoe creëert u een werkomgeving die productiviteit stimuleert voor zowel managers als werknemers? Prestatiemanagement is een lastig begrip. Het wordt vaak verward met alleen maar het beoordelen van mensen.
Maar prestatiemanagement begint al veel eerder.
Doelen stellen Om prestaties goed te kunnen managen moet u doelen stellen in samenwerking met uw medewerkers en voortdurend met hen communiceren over de afgesproken doelstellingen. Het boek Prestatiemanagement van Robert Bacal laat zien hoe managers het beste uit hun medewerkers kunnen halen. Dit lukt alleen als er duidelijke communicatielijnen zijn en de medewerkers duidelijk wordt gemaakt hoe zij met hun werk kunnen bijdragen aan zowel de doelstellingen van het bedrijf als hun eigen doelen.
Praktisch en toepasbaar Het boek geeft de volgende praktische en direct toepasbare informatie:
1. Spreek vergaderingen af voor doelgerichte prestatieplanningen; 2. Bespreek (niet) haalbare doelen altijd op basis van onweerlegbare feiten; 3. Laat zien dat u zich echt betrokken voelt bij het welslagen van iedere werknemer; 4. Houd een duidelijk verslag bij van besproken doelstellingen en de voortgang daarvan; 5. Stel methodes vast voor managers en werknemers om samen te werken.
Bestellen Prestatiemanagement is verkrijgbaar bij Managersonline.nl. U kunt het boek bestellen door hier te klikken. Het is uit voorraad leverbaar. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro.