zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

De keerzijde van succes

 

23 september 2002 - Managers op alle gebieden leiden aan de paradox van het succes: Met de regelmaat van de klok hebben zij het gevoel dat de kosten van hun overwinningen niet opwegen tegen de baten ervan. De veeleisende omgeving van organisatie vergt veel van managers die aan de top willen blijven.

Hun prestaties worden bewonderd, maar op den duur ontstaat er afgunst bij collega's voor de successen van managers.



Isolement
Dat kan succesvolle mensen in een isolement en mogelijk een terugval in de resultaten. Als zij niet in staat zijn hier enige afstand van te nemen, gaat hun werk en privéleven hieronder leiden. Volgens de Amerikaanse auteur John O'Neil van het boek The paradox of success is dat niet nodig. Volgens hem is het belangrijk om geregeld afstand te nemen van het werk en het succes en tot bezinning te komen.

Bestelinformatie
The Paradox of Succes komt tegemoet aan de behoeften van hedendaagse managers en geeft hen een duidelijk gevoel van richting op zowel het werk als thuis. Het boek is hier te bestellen. Het is uit voorraad leverbaar. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro.

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10