zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Tien regels voor succesvol klachtenmanagement

 

29 oktober 2000 - Zet achter een fenomeen het woord management en een nieuw vakgebied is geboren. Klachtenmanagement is er een voorbeeld van.

Het bureau Seven heeft er een complete site aan gewijd. De website van het bureau is kinderlijk simpel, maar juist daardoor zo prettig in het gebruik. In een paar kliks vindt u relevante informatie over het onderwerp. Zo introduceert Seven een tiental regels voor succesvol klachtenmanagement.



1. Hoe meer klachten hoe beter!
2. Klachten zijn strategisch!
3. Commitment bij het topmanagement is absoluut noodzakelijk
4. Klachtenmanagement vereist een beter-willen-worden-cultuur
5. Klachtenmanagement vereist een toegankelijke organisatie
6. Klachtenmanagement = outside-in procesmanagement
7. Eerst de klant, dan de klacht.
8. Erken en waardeer klachtbehandelaars
9. Zorg zoveel mogelijk voor first call solutions.
10. Behandel interne klachten evengoed als externe

Uitleg van deze 10 regels en een online 'klachtenmanagement-scan' treft u op de website www.klachtenmanagement.nl.

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10