29 oktober 2000 -
Zet achter een fenomeen het woord management en een nieuw vakgebied is geboren. Klachtenmanagement is er een voorbeeld van.
Het bureau Seven heeft er een complete site aan gewijd. De website van het bureau is kinderlijk simpel, maar juist daardoor zo prettig in het gebruik. In een paar kliks vindt u relevante informatie over het onderwerp. Zo introduceert Seven een tiental regels voor succesvol klachtenmanagement.
1. Hoe meer klachten hoe beter! 2. Klachten zijn strategisch! 3. Commitment bij het topmanagement is absoluut noodzakelijk 4. Klachtenmanagement vereist een beter-willen-worden-cultuur 5. Klachtenmanagement vereist een toegankelijke organisatie 6. Klachtenmanagement = outside-in procesmanagement 7. Eerst de klant, dan de klacht. 8. Erken en waardeer klachtbehandelaars 9. Zorg zoveel mogelijk voor first call solutions. 10. Behandel interne klachten evengoed als externe
Uitleg van deze 10 regels en een online 'klachtenmanagement-scan' treft u op de website www.klachtenmanagement.nl.