zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Managen met ratio én emotie

 

Managen met ratio én emotie (Cees Buys)

11 maart 2007 - Cees Buys beschrijft in Managen met ratio én emotie het managen van emoties op eenvoudige wijze. Zijn twee leidende principes zijn: emotionele waarden en rationele waarden. De succesvolle manager heeft volop oog voor de emoties van zijn medewerker en slaagt er in die emoties in balans te brengen met de ratio van de onderneming, de organisatie. Ligt die balans voor een individu buiten bereik, dan geeft hij die medewerker de moed die balans elders te zoeken. Zo brengt de succesvolle manager mensen in hun kracht en kracht in de organisatie.

Emotionele waarden
Een organisatie is een verzameling mensen. Laat deze mensen zich ontwikkelen op basis van hun talenten, van waar hun hart ligt. Ze gaan excelleren en nemen de organisatie op sleeptouw. Vertrouwen is de basis. Faciliteer het proces bewust, controleer en waardeer de resultaten met respect.

Rationele waarden
Ontwikkel de bedrijfsmatige kant van de organisatie, de onderneming, optimaal.

De mate waarin u emotie en ratio ontwikkelt en met elkaar in balans weet te brengen, bepaalt de mate van succes.

Klik hier voor meer informatie en de inhoudsopgave.

Bestellen
'Managen met ratio én emotie' is verkrijgbaar bij Managersonline.nl en is uit voorraad leverbaar. U kunt het boek
hier bestellen.

Top-5 per vakgebied


Klik 
hier voor het actuele overzicht van de vijf populairste boeken op uw vakgebied. De lijsten worden elke dag geactualiseerd.

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10