zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Grootste foutenmakers zijn ook het succesvolst

 

4 juli 2002 - Dat fouten maken goed en leerzaam is, is al langer een managementwijsheid. Maar de auteurs Richard Farson en Ralph Keyes gaan zelfs zover te stellen dat wie de meeste fouten maakt ook het meest succesvol zal zijn.

Zij baseren zich in hun boek Whoever makes the most mistakes wins op bedrijven die zich na grote blunders glansrijk wisten te herstellen.



Wonden likken
Coca Cola en IBM bijvoorbeeld kwamen op wonderbaarlijke wijze terug nadat ze bijna ten onder waren gegaan. Coca Cola ging bijna de boot in na de introductie van New Coke, dat consumenten massaal links lieten liggen. IBM leed een enorm marktverlies in de pc-sector, omdat ze niet had verwacht dat die markt potentie had. Door hun wonden te likken en zich te vernieuwen kwamen ze keihard terug.

Durf
Ook op individueel niveau raden de auteurs aan niet het hoofd te laten hangen, mocht er een keer iets misgaan. Alleen als je durft te veranderen en fouten durft te maken, verbeter je uiteindelijk je positie, stellen zij.

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10