zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Hoe krijg ik ze zover?

 

13 juni 2004 - Frank van Luijk gebruikt in Hoe krijg ik ze zover? inzichten uit de psychologie om duidelijk te maken waarom er soms onverwachte, niet te doorgronden weerstanden tegen verandering zijn, waarom mensen niet in beweging komen, of waarom er zelfs averechtse effecten kunnen zijn.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden worden de belangrijkste stromingen binnen de psychologie geschetst. Aangegeven wordt op welke manier de ideeën uit die verschillende stromingen kunnen bijdragen aan gedragsverandering.



Veranderen
Managers, projectleiders en adviseurs worden geacht gedrag te veranderen, het gedrag van hun medewerkers, teamleden of klanten. Heel vaak lukt dat niet, of maar zeer ten dele. Soms kost het moeite om mensen mee te krijgen, ook al zijn de ideeën goed.

Brillen
Van Luijk biedt de lezer een breed scala aan invalshoeken, verschillende 'brillen' waarmee u naar de werkelijkheid kunt kijken. Anders naar een probleem kijken is vaak de eerste aanzet voor de oplossing ervan. Zo kan dit boek een hulpmiddel zijn om mensen wel zover te krijgen, ze wel te laten meewerken, wel enthousiast te krijgen.

Klik

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10