zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Waarom wilde Scheepbouwer van kroontje af?

Door: Fred Akkerma,   21-03-2006,   11:10 uur
 

KPN introduceert een nieuwe huisstijl, compleet met nieuw logo, basiskleur wit en leus: KPN sluit je aan. Altijd dichtbij is daarmee verleden tijd. Het vertrouwde gifgroen behoort nog niet volledig tot de verleden, maar is gedegradeerd tot steunkleur. Het koninklijk kroontje is nog steeds aanwezig in het nieuwe logo, hoewel topman Ad Scheepbouwer er liever vanaf had gewild. Maar waarom eigenlijk?

Is het wellicht omdat het binnenhalen van de status 'Koninklijk' door Scheepbouwers voorganger Wim Dik wel eens gezien als diens enige echte prestatie in zijn 10-jarige loopbaan als president-directeur van de voormalige PTT. Volgens mij niet helemaal terecht, want ook de (terechte) splitsing tussen KPN en PTT Post en de aankoop van E-Plus zijn op zijn conto te schrijven.



Scheepbouwer moest, zo wordt vaak gesteld, de gevolgen van de geldverslindende ambities van Dik opruimen, overigens wel nadat tussenpaus Paul Smits er een nog grotere rommel van had gemaakt. Misschien had Scheepbouwer nu definief korte metten willen maken met zijn vroegere baas (Scheepbouwer was directeur Post toen Dik aan het roer stond) Dat het kroontje bleef was overigens te danken aan consumentenonderzoek, zo verklaarde Scheepbouwer bij de perspresentatie.

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:
Fred Akkerma is hoofdredacteur van Managersonline.nl. Daarvoor was hij journalist, ondernemer en manager. Nu alle drie.
 

Laatste weblogs

  Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken
  Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?
  Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
meer top 10
vacatures
meer vacatures