Er wordt heel wat afgelogen op kantoor. Soms is dat heel onschuldig -nee hoor dat jurkje staat je nog prima!- maar zodra er zakelijke belangen spelen, wordt het serieus. Dan wordt een leugentje ‘om bestwil’ ineens manipulatie of bedrog.
Overdrijven, weglaten en liegen
Bijna dagelijks raakt u verzeild in situaties waarin de waarheid niet klip-en-klaar is:
• Onderhandelingen: niemand laat het achterste van z’n tong zien.‘Nee hoor dit is echt de laagste prijs die ik kan bieden’.
• Conflicten: twee tegenstrijdige waarheden vragen om een oordeel.‘Wat hij/zij zegt is écht niet zo gebeurd hoor’.
• Selectie: jezelf verkopen kan grenzen overschrijden.‘Ik heb heel veel ervaring op dit specifieke terrein’.
Een werkdag zit vol situaties waarin mensen zaken aandikken, weglaten, overdrijven of verkeerd voorspiegelen. Hoe prikt u daar doorheen?
Verbeter uw antenne
Op dit seminar ontmaskeren we een hoop fabeltjes over leugendetectie. Zo friemelt een leugenaar écht niet aan zijn neus. En kijkt hij/zij ook niet naar boven. Dat zijn broodjes aap. Maar waar moet u dan wél op letten? Welke gesprekstechnieken zet u in? En op welke non-verbale signalen let u?
Als u naar dit seminar komt, ziet u de beste experts uit binnen- en buitenland op dit gebied. Zij laten zien hoe u een leugen tóch boven tafel krijgt!