zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
poll

Wanneer geeft u een compliment aan uw medewerkers?

 
Als iemand iets goeds heeft gedaan: altijd 363 62.4%  
Alleen als iemand boven verwachting presteert 93 16%  
Te weinig; ik vergeet het meestal 63 10.8%  
Vrijwel nooit: personeel krijgt goed betaald voor zijn werk. Dat moet voldoende zijn. 29 5%  
Anders 34 5.8%  
Totaal: 582 100%  
 
 Doorsturen   16 Reacties   Reageer   Nieuwsbrief   Eerdere polls
 
reacties
 
J.P. Bouma  |   | 
19-02-2007
 | 
13:10 uur
De eerste mogelijk is naar mijn mening onzinnig. Goed presteren is normaal presteren en behoeft geen compliment naar mijn mening. Daar ben je voor aangenomen en ontvang je je salaris voorl

De tweede mogelijkheid biedt mij meer ruimte. Ook wanneer mensen vanwege persoonlijke omstandigheden minder presteren dan normaal, maar toch beter presteren dan verwacht, kan ik hen ter stimulans complimenteren met arbeid door hen verricht in voor hen verminderde omstandigheden.
mevrouw M G vos  |   | 
20-02-2007
 | 
09:04 uur
Beste invullers,
Eerlijk gezegd geloof ik niets van jullie invullen: weten jullie zeker dat je niet ingevuld hebt hoe je vindt dat je zou moeten complimenteren?
P. Morsink  |   | 
20-02-2007
 | 
10:24 uur
Ik benhet totaal niet met bovenstaande reacties eens.
Ik ben van mening dat wanneer je iemand bij een goede prestatie een compliment geeft, dit bij de ontvanger zorgt voor meer werkplezier wat uiteindelijk weer zal leiden tot een (nog) betere prestatie. Een compliment doet meer dan een paar euro's.
Annemariet van Beers  |   | 
20-02-2007
 | 
11:24 uur

Mijn medewerkers geef ik graag al een compliment VOORDAT "het goeds" is gedaan. Het is bijzonder als je ziet hoe motiverend zo'n positieve insteek werkt!
Vooraf ben ik dan ook altijd al blij met de inspirerende aanvullingen van de mensen met wie ik mag werken.
Helaas zie ik dit in de keuzemogelijkheden er niet bij staan.

Ik zou graag helemaal bovenaan het invullijstje willen toevoegen:
>>> Regelmatig een compliment, VOOR en TIJDENS het werktraject!

Regelmatig een compliment (ook vooraf) is broodnodig als aanvulling op de dagelijkse behoefte van de mensen aan Vitamine P. Vitamine P geeft prettige prikkels voor je dagelijks leven en zorgt zo voor een gevoel van positiviteit en vrolijkheid.
With compliments, Dubbelzes
Ad Beer  |   | 
20-02-2007
 | 
15:51 uur
Ik schrik van de reactie van de heer Bouma. Natuurlijk weet ik dat er van dit soort managers rond lopen in ons land (en daarbuiten).
Ik kan meegaan met de reactie van mevrouw Vos, natuurlijk geven we het gewenste antwoord, toch?

Maar een beetje aandacht geven aan mensen doet meer dan een zak geld. Een compliment omdat ze er leuk uitzien, goed gekleedt gaan, een keer op tijd komen of zelfs te vroeg, waarom niet?
Zo lang het maar geen gemaakt, gekunstelt, compliment is.
Ik raadt de heer Bouma dan ook niet aan om, aan de hand van het commentaar dat er ongetwijfeld zal komen op zijn reactie, zijn medewerkers maar te gaan complimenteren. Ik vrees dat hij de competentie mist (of misschien wel, en dat hoop ik, latent heeft gemaakt door een verkeerde training.
heer Ferdinand Hulzing  |   | 
20-02-2007
 | 
23:40 uur
Zoals eerder gezegd. Je word betaalt om een prestatie te leveren.
J.P. Bouma  |   | 
20-02-2007
 | 
23:56 uur
Enigszins begrijpelijk, de reactie van dhr. De Beer, maar mensen complimenteren omdat ze op tijd komen voor hun dienst of ze gaan complimenteren met hun uiterlijk of vanwege het feit dat ze goed gekleed gaan, gaat mij te ver. Ze zien er overigens vrijwel allemaal hetzelfde uit in die camouflagepakken. Ik moet erkennen dat ik wel eens een compliment uitdeel wanneer ze zich goed aan de veiligheidsregels houden, maar wanneer zij hun wapens in een onveilige richting houden krijgen ze er flink van langs. In de onderneming waar ik werkzaam kan één onoplettend moment een dodelijk slachtoffer opleveren. Leidinggeven in een schietsportcentrum gaat op een iets andere wijze dan in de meeste andere ondernemingen. Ik ga er van uit dat dhr. De Beer daar begrip voor kan opbrengen.
natasia Boom  |   | 
21-02-2007
 | 
09:59 uur
complimenteren is een belangrijke zaak.
Mijn motto is; is je personeel tevreden en gelukkig, dan merk je dit zeker op de werkvloer.
Hoe beter jij voor je mensen bent, hoe beter zij presteren, wat ook weer ten goede komt van jezelf en het bedrijf.
J.P. Bouma, ik ben blij dat wij niet in dezelfde organisatie werken.
S. Hanoeman  |   | 
21-02-2007
 | 
10:58 uur
Ik ben van mening dat een compliment altijd een welkome aanmoediging is. Voorwaarde is wel dat de ontvanger het ervaart als oprecht gemeend. We hebben (bijna) allemaal een baas boven ons. Denk jezelf in dat hij langsloopt en even omkijkt om te zeggen, "ga zo door, de resultaten zijn duidelijk merkbaar". Dat kan niet anders dan een goed gevoel opwekken, ook al zou je in het algemeen een wat mindere relatie met hem hebben. Dus gedraag je als een heer, complimenteer!
sandra  |   | 
22-02-2007
 | 
11:07 uur
Ik vind ook dat je als medewerker je baas een compliment kan geven. Want in het systeem blijft er dan altijd eentje iover die geen complimenten krijgt.

Actie is reactie. Dus geef jij een compliment aan je medewerker,dan zal het bedrijf er ook aan wat hebben. Vind dat te weinig manager zijn die complimenten KUNNEN geven,alleen maar prestatiegericht zijn.
Ze vinden het vaak nutteloos,omdat je toch betaald krijgt,dat is je waardering volgens deze managers.

EEN COMPLIMENT IS EEN WAARDERING DIE NIET IN GELD VALT UIT TE DRUKKEN
Dus J.P. Bouma,besef dat eens.

Het motiveert niet alleen,maar zorgt er ook voor dat de sfeer verbetert. Wat weer goed voor het bedrijf is omdat het team beter presteert,minder ziekteverzuim en het personeel dan vaker een stapje sneller wil lopen voor je.
Alleen zorg wel als manager dat je het meent.
Maronella  |   | 
22-02-2007
 | 
13:10 uur
Een compliment is onontbeerlijk voor de motivatie van je personeel. Ook een werknemer die "normaal" presteert vindt het prettig om te horen dat hij zijn werk goed doet. Er is altijd wel een punt te vinden om je werknemer over te complimenteren. Mijn ervaring is dat mensen productiever worden naarmate zij waardering krijgen.
heer p. zwart  |   | 
22-02-2007
 | 
13:35 uur
Een compliment moet oprecht en stimulerend zijn. het hoeft ook niet direct op de persoon te zijn maar kan ook op resultaat. Bijvoorbeeld door te zeggen dat er iets is positiefs is gerealiseerd wat voort is gekomen uit de werkzaamheden van een medewerker zonder deze naam te noemen. Voor wat betreft de opmerking 'daar wordt je voor betaald' kan ik alleen maar zeggen dat dit verschrikkelijk bekrompen is. Als je iemand durft te bekritiseren (wat voor velen een stuk makkelijker is dan complimenteren) dan moet je ook het lef hebben diegene credits te geven voor de zaken die goed gedaan worden.
En een compliment heeft niks te maken met het soort van werk. Stel je voor dat iedereen van de politie of het leger nooit een compliment krijgt over de goede dingen die ze doen omdat ze een pistool dragen dan ben ik benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ze ermee stoppen en ander werk zoeken. Dus ook van mij geen begrip hierover. Complimenten moeten namelijk niet verzwakken maar versterken.
mevrouw J.S. Sluis  |   | 
22-02-2007
 | 
18:55 uur
Wat is nou prettiger dan waardering van je werkgever. Zelf vind ik het ook fijn wanneer ik te horen krijg dat het goed gaat. Ik kan mij dan ook heel goed voorstellen dat mijn medewerkers dat ook fijn vinden. En... bij mij gaat het gewoon vanzelf en ik vind het ook leuk om te doen.
Al is het maar het opsteken van mijn duim.
Overigens zeg ik het ook als ik niet tevreden ben.
Robert Verschueren  |   | 
23-02-2007
 | 
08:38 uur
Complimenten geven werkt altijd positief als daar de reden voor is. Als iemand op de werkvloer of daarbuiten een goede prestatie geleverd heeft dan is een complimentje de stimulans om op die wijze verder te doen.
Een simpel schouderklopje beweegt meer dan een eurootje wat in België voor het overgrote deel aan de fiscus wordt toegevoegd, welke ons daarvoor toch geen schouderklopje geeft.
Dus.
Mark Nobelen  |   | 
23-02-2007
 | 
15:45 uur
Natuurlijk is het belangrijk om je medewerkers te koesteren, maar om nou voor iedere (vanzelfsprekende) prestatie de figuurlijke snoeptrommel open te zetten? Nou nee, als werkgever heb je met de werknemer bij het aantreden een duidelijke afspraak gemaakt omtrent de wederzijdse verwachtingen.
Je mag beiden mopperen als er iets fout gaat binnen het bedrijf, maar je hoeft er toch deur niet uit te lopen bij je medewerkers om ze te complimenteren als ze gewoon doen wat met elkaar is overeengekomen?
Als een medewerker een geweldige prestaitie levert, natuurlijk, dan is een compliment op z'n plaats, maar laten we nou niet op ieder bedrijf een knuffelhoek in gaan richten.
Ton  |   | 
23-02-2007
 | 
21:05 uur
Ton geeft graag complimentjes weg als hij ziet dat iemand zijn werk goed gedaan heeft of tenminste een poging heeft ondernomen om het werk goed te doen, ja zelfs geeft hij aan mensen die toegeven iets fouts te hebben gedaan een complimentje en het werkt! De sfeer is leuk, het ziekteverzuim lager en het werk beter.

Vreemd genoeg kan ik mij niet meer herinneren waneer ik zelf een compliment kreeg. Kennelijk doe ik toch wat verkeerd of die 5, 9% is gelogen. Ik heb zelf meermaals de opmerking gekregen: "dat ik daarvoor ook zwaar betaald wordt", zucht.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
reacties
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland? (1) 
Leaseauto gaat vaak mee op vakantie, behalve een elektrische (1) 
top10
De drie grootste uitdagingen in de transportsector en hoe u ze kunt aanpakken
Vier tips om jongeren te werven
Cultuurverandering grootste struikelblok voor managers bij AVG-compliance
Extra aflossing hypotheek leidt tot oververzekering overlijdensrisicoverzekering
Drie verschillen tussen investeerders in crowdfunding en crypto’s
Elektrische auto verzekeren nog altijd duurder
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Endpoints zijn de kwetsbaarste schakel in het Industrial Internet of Things
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht?
meer top 10