zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips bij reorganisaties

18 november 2002 - Veel bedrijven verkeren in staat van reorganisatie. Sommige bedrijven (zoals KPN) zelfs in permanente staat van verandering. Verandering gaat gepaard met pijn en weerstand.

Daarom drie tips bij reorganisaties.



1. Communiceer voortdurend
Communiceer niet alleen met uw medewerkers als er iets besloten is, maar ook als u er nog niet uit bent. Medewerkers willen graag weten waar u mee bezig bent, ook al staat het resultaat nog niet vast. U voorkomt er bovendien geruchtenvorming mee.

2. Doe het snel
Laat geen tijd verloren gaan met lange discussies en goed bedoelde pogingen 'om het personeel er bij te betrekken'. De bottum-up benadering wordt overschat, medewerkers willen vooral duidelijkheid. In onzekere tijden zijn medewerkers minder productief en stellen klanten aankopen uit. Do it fast, do it good.

3. Herken weerstanden en ga er goed mee om
Veranderingen roepen per definitie weerstanden op. Verwacht geen juichende medewerkers als u vernieuwingen aankondigt. Weet dat medewerkers zich in eerste instantie zullen verzetten, teleurgesteld zijn of angstig worden. Herken deze emoties en praat erover.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10