zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf oorzaken waardoor teams niet goed functioneren

24 september 2002 - De juiste mensen aangenomen, functiebeschrijvingen gemaakt, doelstellingen geformuleerd, de communicatie gestructureerd: wat kan goed teamwork nog in de weg staan? Was het maar zo eenvoudig.

Teams kunnen om uiteenlopende redenen niet goed functioneren.



Vijf oorzaken
De managementauteur Patrick Lencioni vond vijf basis-oorzaken waardoor teams niet goed functioneren.

1. Gebrek aan vertrouwen onder de teamleden
2. Angst voor conflicten
3. Gebrek aan betrokkenheid
4. Vermijden van verantwoordelijkheid
5. Gebrek aan aandacht voor resultaten

Pas als de oorzaken (die bij elk teamlid anders zijn) zijn weggenomen, kan een team goed functioneren, betoogt Lencioni.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10