zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Stunten met de prijs bevordert omzet op lange termijn niet

24 september 2002 - Met een tijdelijk aantrekkelijke prijsstelling consumenten interesseren voor een bepaald product in de hoop dat ze het daarna blijven kopen, is geen goede marketingstrategie. Harvard Business Review bericht over onderzoek dat het aankoopgedrag van klanten na dit soort acties snel weer terugkeert naar de oude situatie.

Voor korte termijn doeleinden (het opruimen van voorraad, korte termijndoelstellingen halen) zijn prijspromoties wel geschikt.



Niet strategisch
Recent onderzoek wijst volgens het managementtijdschrift uit dat prijspromoties op de korte en middellange termijn grote positieve of negatieve effecten kunnen hebben. Aangeraden wordt dan ook om elke promotie als een afzonderlijke marketingcampagne te beschouwen en ook als zodanig te evalueren. De promoties moeten dan tactisch en niet strategisch ingezet worden. Door op deze manier te werk te gaan is het mogelijk voor fabrikanten en winkeliers om te profiteren van de prijspromoties.


Bron: Profnews.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10