zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Web 2. 0 nog niet genoeg zakelijk gebruikt

6 september 2007 - Voor consumenten zijn er genoeg web 2.0.-applicaties. Op zakelijk gebied wil web 2.0 echter niet echt doordringen. Bedrijven weten niet wat het is en hoe ze het kunnen inzetten. Het merendeel van de Europese organisaties investeert niet in web 2.0.-applicaties, omdat zij niet aan het management kunnen uitleggen wat de voordelen zijn. Dat blijkt uit onderzoek van BEA Systems onder 320 cio's in zeven Europese landen.

Vooral voor kinderen


"Er wordt niet veel over gepraat. Iedereen weet wel wat het is, maar denkt dat het vooral voor kinderen is. Ze denken aan You Tube. Ze weten niet hoe ze web 2.0. moeten inzetten voor de zakelijke markt", zegt Martin Percival, senior emea technical evangelist bij BEA. Bedrijven hebben daarom meer uitleg nodig hoe web 2.0. voor de zakelijke markt is in te zetten. 

Reguleren

Andere redenen om web 2.0. nog niet te gebruiken is dat bedrijven niet weten hoe ze het moeten reguleren. Dat wordt genoemd door 23 procent. Daarmee wordt bedoeld dat werknemers er soms voor kiezen een zakelijke applicatie te gebruiken die buiten de deur van het bedrijf staat, zoals bijvoorbeeld Gmail. Slechts een vijfde van de ondervraagden maakt zich druk over de beveiliging. Volgens Percival is dat logisch. "Je maakt je daarover pas druk als je weet wat het is en als mensen jouw applicatie gaan gebruiken. Het is een logisch volgende stap." 

Interactie
De belangrijkste reden waarom bedrijven web 2.0 willen inzetten in het bedrijf is om de interactie met klanten te verbeteren. "Web 2.0 zorgt voor veel flexibiliteit. Mensen kunnen gemakkelijk applicaties toevoegen en zo de klant eerder bedienen", zegt Percival. Een andere reden om met web 2.0. aan de slag te gaan, is een betere samenwerking van medewerkers. Dat wordt genoemd door 31 procent. 

SOA
Percival vergelijkt de opkomst van web 2.0. met die van de service oriented architecture. Ook daar zagen tot voor kort weinig mensen het voordeel van. "Er zullen eerst twee grote successen volgen, voordat mensen web 2.0 gaan inzetten voor de zakelijke markt. Ik denk dat die er wel aan het einde van het jaar zullen zijn. Andere zullen dan het voorbeeld volgen."


Bron: Computable
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Web 2. 0 scoort bij CEO’s
 RSS waardevolle toevoeging voor bedrijfsleven
 Blogs topprioriteit voor communicatiemanagers
 Marketeers geloven niet in weblogs
 
 
reacties
 
heer F Schophuizen  |   | 
11-09-2007
 | 
22:22 uur
Hoe is het statement van dit artikel te rijmen met ''Web 2.0 scoort bij CEO's''. Zie:

(Klik hier)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10