zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online community's goede marketing- en R&D-instrumenten

21 november 2006 - Steeds meer bedrijven weten internetcommunity's met succes in te zetten voor marketing- en R&D-doeleinden. Dat levert inzichten op die je nooit uit focusgroepen zult halen. Mooi meegenomen is dat er een groep wildenthousiaste 'product-evangelisten' is ontstaan.

"Als het je lukt om klanten bij elkaar te brengen rond een gemeenschappelijke thematiek, is de informatie die zij je geven zó veel beter, nauwkeuriger en authentieker", zegt marktonderzoeker Patricia Seybold. De sleutel is dat er echte (vriendschappelijke) banden worden gecreëerd tussen communityleden.

Waardevolle informatie


Een goed voorbeeld is GlaxoSmithKline, die een online community sponsort die is gewijd aan diëten en afvallen. In ruil krijgt de firma waardevolle informatie van de leden, die wordt gebruikt bij de ontwikkeling van Glaxo's dieetpil die volgend jaar op de markt komt. De communityleden beantwoorden vragen op het gebied van verpakking, geven tips over de beste plekken voor store-marketing, en het belangrijkst: zij bespreken in alle openheid hun persoonlijke strijd tegen het overgewicht.


Bron: Business Week, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10