zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

India wil af van goedkoop callcenterwerk

2 augustus 2006 - Was in het jaar 2000 nog 85 procent van het werk dat door Indiase back-offices voor de Verenigde Staten werd verricht gerelateerd aan callcenters, dan is dat anno 2006 nog 35 procent. De Indische callcentersector kan nog steeds groeicijfers van om en bij 30 procent voorleggen, maar het non-voice backofficewerk haalt er minimaal 60 procent.

Ondankbaar IT-werk


India wil niet langer het meest ondankbare IT-werk doen voor de Verenigde Staten, vooral omdat de Amerikaanse bedrijven de marges voor het belwerk zodanig hebben uitgewrongen dat er minder aan te verdienen is. De Indiërs willen duurder en moeilijker werk doen, zoals het afhandelen van hypotheken en verzekeringen, maar ook het managen van volledige payrolladministraties. Daardoor groeit de uitbestedingssector er nog steeds fenomenaal.

Ghana
Verwacht wordt dat de call-centeractiviteiten opnieuw zullen verhuizen naar lagelonenlanden dichterbij het land van oorsprong, die een acceptabele affiniteit hebben met de VS. In dat verband zijn de meest geciteerde namen de Filippijnen, Zuid-Afrika en Ghana. In India zullen grotere call-centers waarschijnlijk werk doorspelen aan kleinere organisaties, die blij zullen zijn een deel van de koek te kunnen veroveren tegen kleinere marges.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10