zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Eén derde LHBT+’ers gaat bij eerste baan ‘terug de kast in’

6 augustus 2018 - Uit internationaal marktonderzoek blijkt dat gemiddeld 30 procent van LHBT+’ers ‘terug in de kast’ gaat wanneer zij beginnen aan hun eerste baan. In Nederland ligt dat gemiddelde lager.

Daarnaast heeft 60 procent van de Nederlandse ondervraagden zeker één keer de seksuele geaardheid of genderidentiteit verborgen gehouden op de werkvloer.


 
Niet open
In Nederland is 29 procent van de ondervraagden niet open over zijn of haar seksualiteit jegens hun directe manager, en zestien procent jegens directe collega’s, en gaat daarbij weer ‘terug de kast in’ bij hun eerste baan. 25 procent van de ondervraagden ervaart weleens negatieve geluiden over LHBT+’ers op de werkvloer, waardoor zij zich ongemakkelijk voelen om er open over te zijn. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek in verschillende branches en landen van Out Now in opdracht van Vodafone Group.
Pim Brouwers, Manager Diversity & Inclusion bij VodafoneZiggo: "Dat zijn schokkende cijfers. Iedereen zou zich vrij moeten voelen om openlijk te praten over seksuele voorkeur en genderidentiteit. Om dit te doorbreken is onder andere een inclusieve managementstijl van belang; lead by example."
 
Pride Business Club
Bart Cloosen, initiatiefnemer voor deelname van VodafoneZiggo bij de Canal Parade: "Dit is het zesde jaar op rij dat we meevaren in de Parade. Met onze deelname in de hoofdstad hebben wij ook andere Vodafone-landen geïnspireerd om mee te doen aan Prides. We vinden het heel belangrijk om ook het juiste signaal af te geven richting de buitenwereld. We willen een inclusief en divers bedrijf zijn waar iedereen zichzelf kan zijn, waar het niet uitmaakt waar men vandaan komt en mag houden van wie  men wil. Ook hebben wij ons aangesloten bij de Pride Business Club speciaal voor bedrijven. Alle bedrijven moeten aan specifieke LHBT+ criteria voldoen om aan te sluiten. De club ondersteunt de emancipatiestrijd van de LHBT+ community."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ambition Challenge: de top drie is bekend
 Homo’s nog steeds indirect gediscrimineerd
 Homo-acceptatie levert winst op
 Lesbische vrouw stoot tegen dubbel glazen plafond
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10