zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reinventing customer service

23 november 2017 - Customer service is zichzelf opnieuw aan het uitvinden in deze tijden van kunstmatige intelligentie, big data en groeiend besef van consumenten dat ze meer macht naar zich toe kunnen  trekken, meldt de innovation board.

De innovation board bestaat uit wetenschappers en deskundigen op het gebied van klantcontact en data.


Toekomstbestendige organisaties stemmen hun customer service in de komende tien jaar af op de verwachtingen van consumenten en voldoen steeds beter aan de eisen die klanten stellen. Wie niet meegaat in de technologische ontwikkelingen verliest klanten. De relatie klant-organisatie verandert ook: bedrijven letten op basis van beschikbare gegevens op de (financiële) betrouwbaarheid van klanten. Niet alleen de consument maakt een keuze, ook een bedrijf zal straks kiezen wie er klant wordt.
 
Vertrouwen in merk en organisatie
Hoe organisaties daar nu alvast op kunnen inspelen, vertelt de innovation board ook: zorg voor voldoende vertrouwen in uw merk en organisatie, zorg voor een win-win waar u allebei echt blij van wordt en zorg vooral voor de menselijke connectie. Door duurzame artikelen zal bij consumenten de noodzaak om contact op te nemen met customer service afnemen en dat lijkt een bedreiging voor klantcontact.
 
Ontzorgen van klanten
Maar de toekomst ligt juist in het ontzorgen van klanten en het zorgen voor gebruiksoptimalisatie. Het klantcontactcenter kent de klanten als geen ander en is een waardecreërend onderdeel van de organisatie voor klant en merk. Het is slim om de mensen die daar nu werken te behouden voor de toekomst en voor te bereiden op de nieuwe invulling van service. Reinventing customer service leidt dus ook tot reinventing customer service work. Kunstmatige intelligentie en big data zijn daarbij geen bedreiging, maar juist ondersteunend.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
 Vraag naar e-health experts stijgt explosief
 De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Beste digitale klantervaring in WUA Digital Excellence Monitor 2017​
 Bedrijven laten waardevolle data links liggen
 Bijbenen connected customer grootste uitdaging voor marketeers
 Een volwassen customer experience: wat moet u daar voor doen?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen (1) 
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht (1) 
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken (1) 
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling (1) 
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
top10
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
meer top 10