zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betere samenwerking marketing en sales bovenaan wensenlijst

14 juni 2017 - Bovenaan de wensenlijst van de verantwoordelijken voor marketing, sales of PR staat een betere samenwerking tussen sales en marketing. Een sterkere positionering staat op twee.

De top drie wordt afgesloten met een gedeelde derde plek voor meer kwalitatieve leads en meer naamsbekendheid. Dit blijkt uit onderzoek van Marcommit onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of PR.



IT-branche meest uitgesproken
Kijkend naar de marketingbehoeftes binnen diverse branches, blijken deze uiteen te lopen. In de IT-branche zijn de verantwoordelijken voor marketing, sales of PR het meest uitgesproken van alle branches. Zo heeft 50 procent de meeste behoefte aan kwalitatieve leads, gevolgd door 30 procent die graag een grotere naamsbekendheid wil.
Uit het onderzoek blijkt verder dat de behoefte om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren het grootst is bij B2C-bedrijven. Bij B2B-bedrijven staan meer kwalitatieve leads bovenaan de wensenlijst op marketingvlak.

Relevante kennis
Eline Visser, managing director van Marcommit: "Het is goed om te zien dat een betere samenwerking tussen marketing en sales hoog op de wensenlijst staat. De kennis die sales heeft kan marketing heel goed helpen om al vroeg in de buyer journey relevant te zijn. Helaas wordt deze kennis lang niet altijd benut. Juist nu er zo veel content op klanten afkomt, is relevantie essentieel. Wij zien dat inbound marketing een mooie aanjager is voor een betere relatie tussen sales en marketing. En belangrijker nog, organisaties in staat stelt om verbinding te maken en een relatie op te bouwen met de klant. En dat is waar zowel sales als marketing voor warmlopen."

Het whitepaper ‘Meetbaar marketingsucces met engagement hacking’ biedt meer inzicht in de rol van inbound marketing bij het versterken en uitbreiden van relaties.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
 IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
 Steeds meer lawaai op de werkvloer
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 Waarom is Consultative Selling zo inspirerend?
 Leads lekken weg door kloof tussen marketing en sales
 Weinig raakvlakken tussen salesmanagers en marketeers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
De voor- en nadelen van de powernap op het werk (6) 
Verdwijnt de traditionele 9 – 5 werkdag? (1) 
top10
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs
Zo zetten hackers gestolen data om in geld
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Cybercriminelen ruilen zwarte markten op het dark web in voor chatkanalen en blockchain
Nederlanders gooien vertrouwelijke documenten te grabbel
Vijf culturele uitdagingen op het gebied van digitale transformatie
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
Arbeidsmigranten van grote economische waarde voor Nederland
meer top 10
vacatures
meer vacatures