zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Privacy: wat mag wel en wat mag absoluut niet?

27 maart 2017 - Alle organisaties hebben vandaag de dag wel een website. Handig, want zo wordt u snel gevonden door potentiële klanten. Een contactformulier is daarom misschien wel het belangrijkste onderdeel van een website.

Verzamelt u via deze manier ook gegevens van potentiële klanten? Dan loopt u mogelijk een groot risico… Benieuwd hoe dit zit én hoe u dit voorkomt? Lees dan verder.


 
Contracten
"Ik zie het echter steeds vaker misgaan als het om contracten gaat en dit kan grote gevolgen hebben voor het voortbestaan van een bedrijf," aldus Diederick Cardon, Legal Chief bij FIRM24 & Onlineflexbvoprichten.nl. Zo ging het een paar weken geleden goed mis bij ondernemer Frans. Frans heeft sinds enkele jaren een elektronica-webshop. Omdat hij de producten in groten getale inkoopt kan hij een lagere prijs hanteren dan de concurrentie. Een gat in de markt, want zijn bedrijf groeit per dag aanzienlijk. Toch gaat het op een dag mis: er valt een brief van de Autoriteit Persoonsgegevens op de mat. Uit de brief blijkt dat hij de privacywetgeving heeft overtreden. Maandelijks komen er duizenden bezoekers op zijn website en er worden flink veel bestellingen geplaatst en vragen gesteld via het online contactformulier. Hierdoor verwerkt zijn bedrijf maandelijks via cookies en invulvelden veel persoonsgegevens. In de brief van de Autoriteit Persoonsgegevens wordt aangegeven dat Frans deze gegevens niet goed heeft verwerkt. Doordat hij nalatig is geweest loopt hij nu risico op een boete die kan oplopen tot tienduizenden euro’s. Hoe had ondernemer Frans deze boete kunnen voorkomen?

Lees verder op Briskmagazine.nl.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Miljoenenboetes dreigen door afwachtende houding
 90 procent reclameklachten gaat over e-mail
 'Maak van privacy een USP'
 Privacyschenders gezocht
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10