zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

90 procent reclameklachten gaat over e-mail

24 februari 2017 - Bijna 90 procent van de klachten die in 2016 binnenkwamen bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg ging over e-mail. Dat maakt de DDMA Privacy Autoriteit bekend in haar jaaroverzicht.

Het Privacy Waarborg is een keurmerk, uitgegeven door brancheorganisatie DDMA, waarmee organisaties laten zien dat zij op een verantwoorde en zorgvuldige omgaan met persoonsgegevens. Hebben consumenten het gevoel dat dit niet het geval is, dan kunnen zij een klacht indienen bij het klachtenloket. Veruit het grootste gedeelte van deze klachten richtte zich de afgelopen twee jaar op e-mail. Mensen vinden het vooral vervelend als ze mail ontvangen terwijl ze zich al hadden uitgeschreven of zelfs nooit hadden aangemeld. Ook niet werkende of ontbrekende uitschrijflinks staan hoog op de klachtenlijst.


 
Andere klachten
Naast e-mail was slechts een klein aantal van de binnengekomen klachten gericht op telemarketing: zeven procent in 2015 en nog maar twee procent in 2016. Andere klachten waren gericht op post (zes procent in 2016), cookies (twee procent), social media (twee procent) en streetmarketing (een procent). Het grootste deel van de klachten ging over organisaties die niet zijn aangesloten bij het Privacy Waarborg (61 procent in 2015, 85 procent in 2016). Ruim driekwart van de klachten is opgelost, nadat de Privacy Autoriteit contact opnam met de betrokken organisatie. Overige klachten bleken niet gegrond of zijn doorverwezen.
 
Verbeteringen
Jan Hoek, voorzitter van de DDMA Privacy Autoriteit: "Deze binnenkomende klachten zijn voor ons erg belangrijk. Het biedt ons de mogelijkheid om samen met de betrokken organisaties verbeteringen door te voeren en te werken aan het vertrouwen van consumenten. Bovendien is een klacht een teken dat consumenten actief bezig zijn met privacy en zich bewust zijn van de risico’s en waarde van hun gegevens. Dat is ontzettend belangrijk in een samenleving die steeds meer datagedreven wordt."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tips voor een betere klantervaring binnen een omnichannel strategie
 Zakelijke e-mails vol spelfouten
 Digitale communicatie: handig maar niet altijd slim
 B2B e-mails scoren op alle facetten beter dan B2C e-mails
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10