zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Eerlijke, bescheiden medewerker presteert het best (of niet?)

16 maart 2011 - Is klantenfocus belangrijk binnen uw organisatie? Koester dan uw medewerkers die eerlijk en nederig zijn. Zij leveren in dergelijke omstandigheden de beste prestaties, zo ontdekten Amerikaanse onderzoekers. Beter nog dan mensen die nauwgezet of vriendelijk zijn.

Aan 269 werknemers in 25 gezondheidsinstellingen werd gevraagd welke van de zes voorgelegde persoonlijkheidskenmerken ze bij zichzelf herkenden. Aan de managers werd gevraagd scores te geven voor allerlei prestatiekenmerken van diezelfde personeelsleden. De vergelijking van deze twee enquêtes bracht het hierboven genoemde verband aan het licht. De werknemers die volgens hun leidinggevenden het best presteerden, bleken diegenen te zijn die zichzelf beschreven hadden als eerlijk en nederig. 



Narcisme
Zoals gezegd, werd het het onderzoek gehouden in 25 gezondheidsinstellingen. Mede-onderzoekster Megan Johnson merkt op dat in andere sectoren niet per se dezelfde situatie heerst. Soms is een goede omgang met klanten of patiënten immers niet het voornaamste, zegt zij. "Sommige banen zijn bijvoorbeeld geknipt voor narcistische personen, die vooral aan hun eigen belangen denken. Die zijn niet nederig, maar egoïstisch en er op uit te profiteren van het werk van anderen."


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Narcistisch leider valt vrijwel altijd door de mand
 Narcistisch leider: charismatisch manager of egocentrische despoot?
 Acht tips om bescheiden te blijven
 Beleggers willen bescheiden en vriendelijke topman
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10