20 juni 2002 -
Managers moeten duizenpoten zijn. Ze moeten moeilijke gesprekken voeren, presentaties geven, en ethisch verantwoorde beslissingen nemen. Daarnaast zijn ze coach, mentor en onderhandelaar.
Veertig checklists Veertig uitgebreide checklists helpen managers weloverwogen beslissingen te nemen en tal van dilemma's het hoofd te bieden. Van werving en selectie tot conflicthantering. Zelfs het opzetten van een cursus komt aan bod.
Het boek bevat de volgende checklists:
1. Het stellen van vragen 2. Assertiviteit: de eerste stappen 3. Assertiviteit: de vaardigheden versterken 4. Medewerkers beoordelen 5. Coachen 6. Bedrijfscultuur 7. Creatief problemen oplossen 8. Delegeren 9. Iemand terechtwijzen 10. Externe training 11. Conflicthantering 12. Een gesprek voeren 13. Het introduceren van nieuwe werknemers 14. Brieven schrijven 15. Luisteren 16. Veranderingen in het werk 17. Omgaan met stress 18. Uw baas managen 19. Omgaan met tijd 20. Uw medewerkers motiveren 21. Functioneringsbeoordeling: het systeem 22. Functioneringsbeoordeling: het gesprek voorbereiden 23. Functioneringsbeoordeling: het gesprek voeren 24. Persoonlijke planning 25. Medewerkersprofielen 26. Een presentatie voorbereiden 27. Onderhandelingen voorbereiden 28. Problemen oplossen 29. Talmen 30. Werving 31. Rapporten schrijven 32. Salarisbeleid en -administratie 33. Selectie: het sollicitatiegesprek 34. Selectie: het proces 35. Selectie: de evaluatie van het gesprek 36. Zelfontplooiing 37. Een cursus opzetten 38. Ontplooiing van de medewerkers 39. Personeelsplanning 40. U en uw functie
Bestellen U kunt het boek hier direct online bestellen. Het is direct leverbaar.