zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nederlandse prijzen Volkswagen ID. 3 zijn bekend

 

15 juli 2020 - De elektrische Volkswagen ID.3 is per direct te bestellen. Hij komt eerst als gelimiteerde ID.3 1st op de markt en heeft dan het grotere 58-kWh batterijpakket aan boord. Volkswagen vraagt voor de basisversie van de ID.3 1st net geen 38.000 euro.



Met andere woorden: als de subsidie voor elektrische auto's volgend jaar weer beschikbaar is (de subsidiepot voor 2020 is leeg), komt de Volkswagen ID.3 1st ervoor in aanmerking. De ID.3 1st is er vanaf 37.990 euro. Hij heeft een elektromotor op de achteras (204 pk en 310 Nm), een 58-kWh batterij onder het passagierscompartiment en een WLTP-actieradius van maximaal 424 kilometer. 





Geschikt voor snelladen De basisversie kan snelladen met 100 kW gelijkstroom (DC) of 11 kW wisselstroom (AC). Hij is standaard uitgerust met onder meer 18-inch lichtmetalen wielen, een infotainmentsysteem (dat kan worden aangestuurd met stemcommando's), DAB+ digitale radio, Lane Assist, Adaptive Cruise Control en meer. 



Volkswagen ID.3 1st Plus en Max Het leveringsprogramma bestaat verder uit de Volkswagen ID.3 1st Plus (43.990 euro) en Max (49.490 euro). Die eerste heeft onder andere 19-inch lichtmetalen wielen, LED Matrix-koplampen, Keyless Entry en een achteruitrijcamera. De ID.3 1st Max voegt daar een head-up display, panoramadak, draadloze telefoonlader, dodehoeksensor en meer aan toe. Hij staat op 20-inch wielen.



Slechts vier carrosseriekleuren Op de Volkswagen-website is de Volkswagen ID.3 1st inmiddels te configureren. Al moeten we zeggen dat er weinig te configureren valt. Er is keuze uit slechts vier carrosseriekleuren (wit, twee keer grijs en turquoise) en één setje lichtmetalen wielen per uitvoering. Als je de ID.3 1st Plus neemt, zijn er drie interieurkleuren om uit te kiezen. Anders niet. 



Later andere ID.3-varianten Zoals gezegd, is de ID.3 1st er alleen maar met 58-kWh accu. Later brengt Volkswagen de ID.3 ook met een 45-kWh batterij op de markt (actieradius: 330 kilometer), die wordt gevolgd door een uitvoering met een 77-kWh batterij (actieradius: 550 kilometer). Dat topmodel kan met maximaal 125 kW worden geladen. Het basismodel houdt het bij 50 kW voor gezien.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10