zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Snoepzakje: Land Rover Defender V8 70th Edition

 

17 januari 2018 - Land Rover heeft het er maar wat moeilijk mee afscheid te nemen van de Defender. Officieel stopte de productie twee jaar geleden, maar nu is de 4x4-icoon tijdelijk terug ter ere van z'n 70ste verjaardag. En hoe!

Deze zag niemand aankomen. En dat terwijl het idee van een zeer krachtige Defender al ruimschoots voor het eind van de productie begin 2016 was geopperd. Twee jaar eerder al droomde men van een nieuwe Defender met V8. Terug naar hoe het ooit begin. Het kwam er telkens niet van, ondanks dat de vraag naar zo'n model al enige tijd hoog lag, aldus Land Rover. Maar nu is 'ie er alsnog, terwijl het doek eigenlijk al is gevallen voor de oer-Defender. Land Rover moest en zou de 70ste verjaardag van haar grootste icoon niet ongemerkt voorbij laten gaan.



Snelste ooit
Bij de Defender heeft het nooit om snelheid gedraaid. Hoe anders lijkt dat met deze Works Edition. Voorin lepelt Land Rover een 5.0 liter grote V8 (zonder supercharger) en daarmee is de Spartaanse terreinbeul goed voor een vermogen van liefst 405 pk en een koppel van 515 Nm. Bam, en meteen heb je hiermee " met afstand " te maken met de krachtigste en snelste Defender ooit.Binnen zes tellen kan je ermee op 100 km/h zitten, terwijl de topsnelheid is begrensd op 170 km/h. Er moet immers niet vergeten worden dat de Defender door zo'n monsterblok niet ineens is veranderd in een moderne auto met dito rijeigenschappen. Het prestatiepotentieel enigszins in toom houden is dus eerder een noodzakelijk kwaad.Sterker, om het motorgeweld zo veel mogelijk de baas te kunnen zijn onder andere ook de remmen verbeterd, alsook de ophanging. Rollen doet de Defender Works V8 op 18 inch zwart lichtmetaal voorzien van " hoe kan het anders " grof geprofileerde all-terrain-banden. Ze meten 265 millimeter in de breedte. Behoorlijke sloffen dus.

150 stuks
Land Rover zal helaas niet meer dan 150 exemplaren bouwen, stuk voor stuk gekoppeld aan een 8-traps automaat van ZF (met sportmodus) en opgetuigd met exclusieve, veelal Santini-zwarte ornamenten. Speciale logo's zijn er ook te over, net als het typische Windsor-leder. En de prijs? Tja, die is nog wel een dingetje. Tegen het niet kunnen aftikken van minstens 150.000 Britse ponden vist je sowieso achter het net.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10