zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Groupe Renault lanceert komende 5 jaar 21 nieuwe modellen

 

6 oktober 2017 - Werk aan de winkel voor Groupe Renault. De Franse fabrikant gaat flink investeren en wil voor het einde van 2022 liefst 21 nieuwe modellen lanceren.

Drive the Future, zo heet het plan dat Renault vandaag presenteerde. Het is vooral de bedoeling om flink, heel flink te groeien. Vorig jaar verkocht het merk nog 3,47 miljoen auto's, in 2022 moeten dat er meer dan 5 miljoen zijn. Voor de snelle rekenaars: Renault zet inderdaad in op een groei van zo'n 40 procent.



21 nieuwe modellen
De inzet is dus duidelijk, nu de aanpak nog. Allereerst denkt Renault meer auto's te verkopen door letterlijk meer auto's te gaan verkopen. Het modellengamma wordt uitgebreid en er staan veel nieuwe auto's klaar voor lancering. Van de 21 nieuwe modellen zijn er liefst 8 volledig elektrisch en krijgen er 12 een vorm van elektrische ondersteuning. Verder krijgen 15 modellen de techniek om (deels) autonoom te rijden.

70 miljard omzet
Om het allemaal iets concreter te maken: het plan van Renault gaat 18 miljard euro kosten. Dat moet een besparing van 4,2 miljard euro opleveren en ervoor zorgen dat er meer auto's verkocht worden. Het resultaat: een omzet van 70 miljard euro. Als Renault dat voor elkaar weet te krijgen, dan zit de fabrikant er ook de komende jaren heel warmpjes bij.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Veramerikaanste Toyota Camry lost Avensis af
  Hyundai prijst Kona Electric
  Volkswagen en Ford overwegen strategische alliantie
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen (1) 
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht (1) 
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken (1) 
top10
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
meer top 10