zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Sociaal babbelen tijdens een verkoopgesprek, is dat verstandig?

Door: Michel Hoetmer , 25 januari 2012
Het werd me met de paplepel ingegoten door mijn eerste verkooptrainer: 'je moet een rundveegesprek met je klanten houden!'
Over koetjes en kalfjes praten is goed voor de sfeer en het kweekt vertrouwen. Ik heb in mijn eerste jaren als verkoper heel wat zitten ‘rundveeën’. Helaas had dat lang niet altijd het beoogde effect. Ik keerde regelmatig met lege handen huiswaarts na zo'n 'fantastisch' gesprek. Dus gooide ik het over een andere boeg.
  Lees verder...
 

Zeven tips om de aandacht te trekken met blogs

Door: Michel Hoetmer , 15 januari 2012
Ooit belde een deelnemer me vlak voor een training en vroeg me op geheimzinnige toon: \'wij gaan toch niet oefenen met mijn dienstverlening?\' Verbaasd vroeg ik haar \'hoe bedoel je?\' Ze reageerde met \'nou ik heb een heel bijzonder concept en dat is geheim!\' Het bleek een prima idee. Maar niet zo vreselijk bijzonder. Met \'geheimhouding\' komt u natuurlijk geen stap verder. Daarom vindt u hier 7 tips waarmee u uzelf wel in de kijker speelt.
  Lees verder...
 

Uw klanten: een prachtige bron voor leads

Door: Michel Hoetmer , 04 januari 2012
Wat zou het toch prettig zijn wanneer mensen vrijwillig reclame voor u maken. Mond-tot-mondreclame is een geweldige promotie voor uw dienstverlening. Het is echter niet verstandig er op te gaan zitten wachten. Mensen zijn meestal niet zo spontaan met hun loftuitingen. Het is logisch. Ze zijn druk en bovendien hebben ze, wanneer u goed werk levert, gekregen waarop ze recht menen te hebben. Dus waarom zouden ze?
  Lees verder...
 

Een belscript gebruiken? Ik ben niet gek!

Door: Michel Hoetmer , 28 december 2011
Verkopers hebben een grondige afkeer van scripts. Ze reageren als door een wesp gestoken:

'Ja, ik ben niet gek. Ik ga geen verhaaltje van papier oplezen, het is een gegarandeerde manier om klanten af te stoten. Mij niet gezien!'

Ze hebben volkomen gelijk. Je mag nooit een verhaaltje van papier voorlezen. De andere kant van de lijn hoort het meteen. Maar daarmee houdt hun gelijk op.
  Lees verder...
 

Zeven praktische tips voor netwerken

Door: Michel Hoetmer , 15 december 2011
Het is weer de tijd voor borrels en recepties. Deze evenementen bieden vaak prima kansen om te netwerken. Actief netwerken is een uitstekende manier om nieuwe klanten te werven. Tenminste wanneer u een aantal belangrijke netwerktips opvolgt. In dit artikel vindt u zeven praktische tips waardoor u succesvol netwerkt.
  Lees verder...
 

Wat is er zo eng aan koud bellen?

Door: Michel Hoetmer , 07 december 2011
Gruwelt u bij het idee koud te moeten bellen? Dan kunt u velen de hand schudden. Ze doen er alles aan om het moment van de telefoon oppakken uit te stellen. De lijst met redenen is lang en gevarieerd. Denkt u bijvoorbeeld aan: meer voorbereiden, eerst nog wat klusjes afhandelen, sociale media sites afstruinen of toch maar naar die netwerkbijeenkomst gaan. Het eind van het liedje is dat er geen nieuwe klanten bij komen.
  Lees verder...
 

Zo creëert u Zombies in uw bedrijf

Door: Michel Hoetmer , 04 december 2011
In zijn nieuwste boek \'Zombiebusiness\' introduceert bedrijfsverloskundige Guido Thys een nieuw concept: de zombie. Nou ja, zombies zijn van alle tijden. Maar Guido geeft het beestje een treffende naam. 
Zombies zijn de levende doden in uw bedrijf. Hij betrekt het begrip niet zozeer op mensen als wel op procedures, structuren, systemen en cultuurtjes (om er maar een paar te noemen). Een interessante vraag is: hoe ontstaan ze?
  Lees verder...
 

Goed nieuws verkoopt slecht

Door: Michel Hoetmer , 28 november 2011
Het nieuws wordt overheerst door een lawine aan slecht nieuws. Dus suggeren optimisten dat media meer positief nieuws moeten brengen. Pieter Frijters stelt op deze site zelfs een milde vorm van censuur voor. Hoe hij dat precies voor zich ziet, vertelt hij er niet bij. Dergelijke gedachten roepen bij mij spookbeelden op vanachter het oude ijzeren gordijn. Wij kunnen de gedachtespinsels van Frijters met een gerust hart bijzetten op het kerkhof van onzinnige ideeën.
  Lees verder...
 

Een beroerd antwoord op tegenvallende verkoopresultaten

Door: Michel Hoetmer , 20 november 2011
Het is een bekend fenomeen. Wanneer de verkoopresultaten tegenvallen nemen sales managers hun toevlucht tot drastische maatregelen. De weekrapportages worden strenger gecontroleerd en managers dwingen verkopers via allerhande procedures en formulieren zich te verantwoorden voor hun acties. 

Is wantrouwen en bureaucratie het antwoord op een verkoopdip?

  Lees verder...
 

Air miles heeft een hekel aan klanten

Door: Michel Hoetmer , 03 november 2011
Wij Nederlanders staan bekend als een spaarzaam volkje. Met name allerlei spaarprogramma\'s zoals Air Miles zijn bijzonder populair. Die programma’s zijn bedoeld om de loyaliteit van klanten te verhogen. Of dat werkt is nog maar de vraag. Ze kosten bedrijven handenvol geld. De centrale vraag in deze blog is: hoe loyaal zijn die programma’s nu zelf tegenover hun deelnemers?

  Lees verder...
 

Doet klantvriendelijkheid er werkelijk zoveel toe?

Door: Michel Hoetmer , 19 oktober 2011
Wanneer je op reis bent door vreemde landen maak je van alles mee. Vorige week was ik op bezoek in Singapore. De Singaporezen zijn zo’n beetje het meest klantvriendelijke volkje ter wereld. Nu zit ik in Beijing. De verschillen zijn enorm. Klantvriendelijkheid lijkt hier niet te zijn uitgevonden. Maar is het daarom ook minder plezierig?
  Lees verder...
 

Waarom slurpen Chinezen tijdens het eten?

Door: Michel Hoetmer , 12 oktober 2011
Het is rond het middaguur. Ik heb al een tijdje op mijn hotelkamer hier in Singapore zitten werken en mijn maag voelde wat leeg aan. Toch had ik geen zin in een grote maaltijd. Dus besloot ik de Foodcourt van de nabij gelegen Mall te bezoeken. Het is een Foodcourt naar Amerikaans model. Maar met een totaal ander aanbod. Waarom weet ik niet, maar ik besloot voor de noedelsoep te gaan. Het bleek een ongewis avontuur.
  Lees verder...
 

Nieuwe klanten werven via internet?

Door: Michel Hoetmer , 06 oktober 2011
Steeds meer klanten oriënteren zich eerst online alvorens ze contact opnemen met potentiële leveranciers. Dit heeft grote consequenties voor uw kansen om nieuwe klanten te werven.

Wanneer u bijvoorbeeld niet goed vindbaar bent, of het bevalt de bezoeker niet wat hij ziet, bent u de pineut. Gelukkig kunt u heel veel ondernemen om mensen via internet te verleiden zaken met u te doen.

  Lees verder...
 

Je mag niet jokken

Door: Michel Hoetmer , 29 september 2011
Ouders houden kinderen voor dat ze niet mogen jokken. Grappig genoeg zijn ouders niet direct een lichtend voorbeeld van eerlijkheid. Zegt u eens zelf: ze spelden hun kinderen graag allerlei fabeltjes op de mouw, zoals over Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas. Ze liegen helemaal dat het gedrukt staat wanneer ze beweren \'dat een leugenaar altijd wordt ontmaskerd omdat zijn neus gaat groeien.\'
  Lees verder...
 
< vorige 7 8 9 10 25 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (5) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.44  4.8 %
Value8 5.27  4.6 %
Binck 4.25  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.56  -8.8 %
Beter bed 14.36  -3.6 %
HP Inc presteert beter dan verwacht
Hewlett Packard Enterprise boekt hogere resultaten
AkzoNobel en Axalta eindigen fusiegesprekken
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Ronald Doesburg wint Young Captain Award 2017
meer top 10
vacatures
meer vacatures