zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Jeukwoorden in zakelijke online profielen

Door: Michel Hoetmer , 29 juni 2012
Sociale media zoals Twitter en LinkedIn zijn prachtige tools om uzelf professioneel aan de buitenwereld te presenteren. Een belangrijk onderdeel van sociale media is uw zakelijke online profiel. Wat zegt u over uzelf in uw mini biografie? Wat zijn de mogelijke effecten op anderen? Bent u uzelf er voldoende van bewust waar het ene woord een positieve reactie uitlokt, andere woorden onverwachte negatieve effecten op uw uitstraling kunnen hebben? Een vooroordeel is zo in de hand gewerkt.
  Lees verder...
 

Moet u blij zijn met tevreden klanten?

Door: Michel Hoetmer , 27 juni 2012
Hoe vaak hebt u wel niet gehoord dat tevreden klanten trouwer zijn dan ontevreden klanten en dat deze tevreden klanten ook nog eens voor meer winst zorgen? Want u doet goedkoper zaken met ze en tevreden klanten zorgen voor meer omzet. Wellicht hebt u het zo vaak gehoord dat u het als een waarheid aanneemt. Het klinkt ook volstrekt logisch. Toch is het nog maar de vraag of het klopt. In deze blog worden vier dogma\'s over tevreden klanten ontmaskerd.
  Lees verder...
 

Hoe u met groot gemak meer verkoopt via uw website

Door: Michel Hoetmer , 21 juni 2012
U hoort natuurlijk helemaal niets nieuws wanneer ik zeg dat websites tegenwoordig een belangrijk verkoopkanaal vormen. Ook voor professionele dienstverleners. De tijd dat websites als een soort veredelde folders fungeerden ligt lang achter ons. Dat betekent echter nog niet dat alle websites evenveel opleveren. Wat kan er bijvoorbeeld misgaan?
  Lees verder...
 

Zeven offerteverknallers

Door: Michel Hoetmer , 07 juni 2012
De offerte is veelal een soort van afronding van het verkoopproces. Afronding? Niet helemaal. Want een slecht geschreven offerte kan de zaak flink verknallen. Offertes zijn regelmatig in een kromme stijl geschreven en de schrijvers gaan te veel uit van zichzelf. In dit artikel vindt u zeven redenen waardoor veel verkopers ondanks prima verkoopgesprekken alsnog naast de opdracht grijpen.
  Lees verder...
 

Passie: mag het ook een onsje minder zijn?

Door: Michel Hoetmer , 07 mei 2012
Het modewoord van de laatste jaren is \'passie\'. Ik heb het niet zo begrepen op modewoorden. Al is het maar wanneer iedereen hetzelfde magische woord predikt, het woord afglijdt in een diepe afgrond. Daar wil ik het deze keer niet over hebben. In het algemeen is passie, ontdaan van de modieuze trekjes, natuurlijk uitstekend. Hartstocht is wat menigeen tot grootse prestaties drijft. En toch kan diezelfde passie u lelijk in de weg zitten wanneer u anderen probeert te overtuigen.
  Lees verder...
 

Ongeduldig volkje

Door: Michel Hoetmer , 02 mei 2012
Nederlanders zijn ongeduldig. Wat zeg ik? Ze zijn het meest ongeduldige volkje van de hele wereld. En ook heel erg direct. Of moet ik zeggen \'bot\'? Uh, sorry assertief. Het bleek uit de Global Customer Service Barometer van American Express. Daaraan deden 11.000 mensen uit 11 verschillende landen mee. Zodra wij denken dat men ons met een kluitje in het riet probeert te sturen, is het snel gebeurt met ons geduld.
  Lees verder...
 

Vijf redenen om PowerPoint te gebruiken voor uw presentatie

Door: Michel Hoetmer , 11 april 2012
Wanneer PowerPoint ter sprake komt buitelen de presentatiedeskundigen over elkaar heen. Volgens sommigen is het totaal uit den boze. Anderen juichen het weer toe. Mag je PowerPoint nu wel of niet gebruiken tijdens uw presentatie? Er is natuurlijk helemaal niets tegen het gebruik van PowerPoint. Waar vaak alles mis mee is, is de manier waarop men PowerPoint inzet. In dit artikel vindt u belangrijke redenen die pleiten voor het gebruik van presentatiemiddelen zoals PowerPoint of Prezi.
  Lees verder...
 

Hoe komt een ZZP-er aan nieuwe opdrachten?

Door: Michel Hoetmer , 02 april 2012
Een van de grootste struikelblokken voor zelfstandige professionals is het zoeken en vinden van nieuwe opdrachten. Dit blijkt onder andere uit een onderzoek van HeadFirst onder 10.000 zzp-ers.

De uitslagen van polls onder deelnemers aan mijn webinars vertonen eenzelfde beeld. Een deel van de zzp-ers heeft voldoende werk, maar een ruime meerderheid heeft problemen nieuwe opdrachten te vergaren. Wat is hiervoor een goede remedie?

  Lees verder...
 

Geef altijd korting!

Door: Michel Hoetmer , 28 maart 2012
Wie kent ze niet? Die huis aan huis folders met spetterende aanbiedingen. De gemiddelde burger smult er van. Wij laten ons allemaal wel eens verleiden door een prijsstunt. Een voordeeltje is altijd welkom, niet waar? De prijs is zelden of nooit het enige argument om voor een merk te kiezen. Maar in een markt waarin producten en diensten sterk op elkaar lijken kan het net dat laatste zetje zijn dat klanten nodig hebben.
  Lees verder...
 

Vijf tips om meer uit uw verkoopgesprekken te halen

Door: Michel Hoetmer , 04 maart 2012
De economie zit in een flinke dip. Mensen en bedrijven houden de hand op de knip. Klanten hebben tijdens een recessie weinig vertrouwen. De stroom aan negatieve berichten maakt ze kopschuw. Harder duwen is zinloos. Het roept weerstand op. Prijzen verlagen is evenmin verstandig. Mensen associëren lage prijzen met mindere kwaliteit. Het vertrouwen daalt daardoor nog verder. Waar het vooral op aankomt is bouwen aan het vertrouwen van uw klant of prospect.
  Lees verder...
 

Is het mogelijk om uw onderbewuste te programmeren?

Door: Michel Hoetmer , 28 februari 2012
Het is de evergreen van de moderne zelfhulpliteratuur: \'Programmeer uw onderbewuste en er gebeuren wonderen!\' Men vergelijkt het menselijke brein met een computer of een machine waar je dingen in stopt en het resultaat zonder veel inspanning vervolgens uitkomt. Het is een bijzonder aantrekkelijke boodschap. Vooral het feit dat men er weinig moeite voor hoeft te doen klinkt als muziek in de oren van velen. Helpt het om uw brein te programmeren als een computer?
  Lees verder...
 

Durft u klanten uit te dagen?

Door: Michel Hoetmer , 19 februari 2012
Het zijn bekende verkoopwijsheden \'discussie gewonnen, klant verloren\' en \'verkopen draait vooral om het bouwen van relaties\' en \'verkopen is een kwestie van gunnen!\' Bij deze punten zette ik in mijn boek De 49 gevaarlijkste verkoopmythen\' al enkele stevige kanttekeningen. Ik krijg nu bijval uit andere hoek. Uit onderzoek onder 100 bedrijven en 6.000 verkopers (b2b) komt een beeld naar voren dat deze volkswijsheden op z\'n kop zet. Wie denkt u dat er wint: de relatiebouwer of de uitdager?
  Lees verder...
 

Hoe situaties ongemerkt ons gedrag beďnvloeden

Door: Michel Hoetmer , 07 februari 2012
Laat u zich wel eens door mensen om u heen beïnvloeden? Wie niet? Dat was een makkelijke vraag. Nu een iets lastigere vraag: laat u zich wel eens door omstandigheden beïnvloeden? Grote kans dat veel mensen nu anders reageren: \'soms, maar meestal niet hoor! Ik ben vrijwel onder alle omstandigheden gewoon mezelf!\' Het zou wel eens tegen kunnen vallen.
  Lees verder...
 

Koud bellen: jezelf te pletter lopen tegen een muur van onbegrip

Door: Michel Hoetmer , 31 januari 2012
U vindt ze in elk bedrijf. Van die infame types die door verkopers worden verafschuwd. U weet wel over wie ik het heb: typemiepen, typegeiten, bulldogs, pitbulls en nog talloze andere denigrerende bijnamen die ik hier liever niet herhaal. De meeste mensen kennen ze vast onder andere namen: telefonistes, receptionistes en secretaresses. Veel verkopers willen niet praten met deze ‘bitches’ (sorry). Is dat nu wel zo slim?

  Lees verder...
 
< vorige 6 7 8 9 25 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Weekwinst voor Amsterdamse beurs
Uitgelicht: krabbel voor Value8
Uitgelicht: strategie Arcadis goed ontvangen
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
De zwarte kant van Black Friday
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures