zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Gewoon lekker liegen

Door: Michel Hoetmer , 07 augustus 2012
Wanneer u bent zoals ik dan hebben uw ouders u met de paplepel ingegoten dat u niet mag liegen. Waarschijnlijk knikte u destijds braaf 'ja'. Maar helaas, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus bent u vast wel eens op een leugentje betrapt. Uw hoofd liep rood aan van schaamte.

Liegen mag niet. Toch zijn er leugens die u helemaal niet erg vindt. Sterker u juicht ze toe en ze helpen u in het leven vooruit.
  Lees verder...
 

Sociale media werken wereldvreemd gedrag in de hand

Door: Michel Hoetmer , 17 juli 2012

Twee vrienden ontmoeten elkaar. De ene vriend vraagt aan de ander 'hoe gaat het met je?' De ander z'n gezicht verstrakt. Op zachte, bijna fluisterende, toon zegt hij 'mijn vader is gisteren overleden'. De ander reageert spontaan met 'goh wat leuk!' Waarschijnlijk krijgt hij een knal voor zijn hoofd.
Zo heb ik het nog nooit meegemaakt in de échte wereld. Hoe anders steekt de virtuele wereld van Facebook in elkaar ...
  Lees verder...
 

Jeukwoorden in zakelijke online profielen

Door: Michel Hoetmer , 29 juni 2012
Sociale media zoals Twitter en LinkedIn zijn prachtige tools om uzelf professioneel aan de buitenwereld te presenteren. Een belangrijk onderdeel van sociale media is uw zakelijke online profiel. Wat zegt u over uzelf in uw mini biografie? Wat zijn de mogelijke effecten op anderen? Bent u uzelf er voldoende van bewust waar het ene woord een positieve reactie uitlokt, andere woorden onverwachte negatieve effecten op uw uitstraling kunnen hebben? Een vooroordeel is zo in de hand gewerkt.
  Lees verder...
 

Moet u blij zijn met tevreden klanten?

Door: Michel Hoetmer , 27 juni 2012
Hoe vaak hebt u wel niet gehoord dat tevreden klanten trouwer zijn dan ontevreden klanten en dat deze tevreden klanten ook nog eens voor meer winst zorgen? Want u doet goedkoper zaken met ze en tevreden klanten zorgen voor meer omzet. Wellicht hebt u het zo vaak gehoord dat u het als een waarheid aanneemt. Het klinkt ook volstrekt logisch. Toch is het nog maar de vraag of het klopt. In deze blog worden vier dogma\'s over tevreden klanten ontmaskerd.
  Lees verder...
 

Hoe u met groot gemak meer verkoopt via uw website

Door: Michel Hoetmer , 21 juni 2012
U hoort natuurlijk helemaal niets nieuws wanneer ik zeg dat websites tegenwoordig een belangrijk verkoopkanaal vormen. Ook voor professionele dienstverleners. De tijd dat websites als een soort veredelde folders fungeerden ligt lang achter ons. Dat betekent echter nog niet dat alle websites evenveel opleveren. Wat kan er bijvoorbeeld misgaan?
  Lees verder...
 

Zeven offerteverknallers

Door: Michel Hoetmer , 07 juni 2012
De offerte is veelal een soort van afronding van het verkoopproces. Afronding? Niet helemaal. Want een slecht geschreven offerte kan de zaak flink verknallen. Offertes zijn regelmatig in een kromme stijl geschreven en de schrijvers gaan te veel uit van zichzelf. In dit artikel vindt u zeven redenen waardoor veel verkopers ondanks prima verkoopgesprekken alsnog naast de opdracht grijpen.
  Lees verder...
 

Passie: mag het ook een onsje minder zijn?

Door: Michel Hoetmer , 07 mei 2012
Het modewoord van de laatste jaren is \'passie\'. Ik heb het niet zo begrepen op modewoorden. Al is het maar wanneer iedereen hetzelfde magische woord predikt, het woord afglijdt in een diepe afgrond. Daar wil ik het deze keer niet over hebben. In het algemeen is passie, ontdaan van de modieuze trekjes, natuurlijk uitstekend. Hartstocht is wat menigeen tot grootse prestaties drijft. En toch kan diezelfde passie u lelijk in de weg zitten wanneer u anderen probeert te overtuigen.
  Lees verder...
 

Ongeduldig volkje

Door: Michel Hoetmer , 02 mei 2012
Nederlanders zijn ongeduldig. Wat zeg ik? Ze zijn het meest ongeduldige volkje van de hele wereld. En ook heel erg direct. Of moet ik zeggen \'bot\'? Uh, sorry assertief. Het bleek uit de Global Customer Service Barometer van American Express. Daaraan deden 11.000 mensen uit 11 verschillende landen mee. Zodra wij denken dat men ons met een kluitje in het riet probeert te sturen, is het snel gebeurt met ons geduld.
  Lees verder...
 

Vijf redenen om PowerPoint te gebruiken voor uw presentatie

Door: Michel Hoetmer , 11 april 2012
Wanneer PowerPoint ter sprake komt buitelen de presentatiedeskundigen over elkaar heen. Volgens sommigen is het totaal uit den boze. Anderen juichen het weer toe. Mag je PowerPoint nu wel of niet gebruiken tijdens uw presentatie? Er is natuurlijk helemaal niets tegen het gebruik van PowerPoint. Waar vaak alles mis mee is, is de manier waarop men PowerPoint inzet. In dit artikel vindt u belangrijke redenen die pleiten voor het gebruik van presentatiemiddelen zoals PowerPoint of Prezi.
  Lees verder...
 

Hoe komt een ZZP-er aan nieuwe opdrachten?

Door: Michel Hoetmer , 02 april 2012
Een van de grootste struikelblokken voor zelfstandige professionals is het zoeken en vinden van nieuwe opdrachten. Dit blijkt onder andere uit een onderzoek van HeadFirst onder 10.000 zzp-ers.

De uitslagen van polls onder deelnemers aan mijn webinars vertonen eenzelfde beeld. Een deel van de zzp-ers heeft voldoende werk, maar een ruime meerderheid heeft problemen nieuwe opdrachten te vergaren. Wat is hiervoor een goede remedie?

  Lees verder...
 

Geef altijd korting!

Door: Michel Hoetmer , 28 maart 2012
Wie kent ze niet? Die huis aan huis folders met spetterende aanbiedingen. De gemiddelde burger smult er van. Wij laten ons allemaal wel eens verleiden door een prijsstunt. Een voordeeltje is altijd welkom, niet waar? De prijs is zelden of nooit het enige argument om voor een merk te kiezen. Maar in een markt waarin producten en diensten sterk op elkaar lijken kan het net dat laatste zetje zijn dat klanten nodig hebben.
  Lees verder...
 

Vijf tips om meer uit uw verkoopgesprekken te halen

Door: Michel Hoetmer , 04 maart 2012
De economie zit in een flinke dip. Mensen en bedrijven houden de hand op de knip. Klanten hebben tijdens een recessie weinig vertrouwen. De stroom aan negatieve berichten maakt ze kopschuw. Harder duwen is zinloos. Het roept weerstand op. Prijzen verlagen is evenmin verstandig. Mensen associëren lage prijzen met mindere kwaliteit. Het vertrouwen daalt daardoor nog verder. Waar het vooral op aankomt is bouwen aan het vertrouwen van uw klant of prospect.
  Lees verder...
 

Is het mogelijk om uw onderbewuste te programmeren?

Door: Michel Hoetmer , 28 februari 2012
Het is de evergreen van de moderne zelfhulpliteratuur: \'Programmeer uw onderbewuste en er gebeuren wonderen!\' Men vergelijkt het menselijke brein met een computer of een machine waar je dingen in stopt en het resultaat zonder veel inspanning vervolgens uitkomt. Het is een bijzonder aantrekkelijke boodschap. Vooral het feit dat men er weinig moeite voor hoeft te doen klinkt als muziek in de oren van velen. Helpt het om uw brein te programmeren als een computer?
  Lees verder...
 

Durft u klanten uit te dagen?

Door: Michel Hoetmer , 19 februari 2012
Het zijn bekende verkoopwijsheden \'discussie gewonnen, klant verloren\' en \'verkopen draait vooral om het bouwen van relaties\' en \'verkopen is een kwestie van gunnen!\' Bij deze punten zette ik in mijn boek De 49 gevaarlijkste verkoopmythen\' al enkele stevige kanttekeningen. Ik krijg nu bijval uit andere hoek. Uit onderzoek onder 100 bedrijven en 6.000 verkopers (b2b) komt een beeld naar voren dat deze volkswijsheden op z\'n kop zet. Wie denkt u dat er wint: de relatiebouwer of de uitdager?
  Lees verder...
 
< vorige 6 7 8 9 25 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Toekomstige banen geen sciencefiction
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Vijf uitgangspunten voor onvergetelijke complimenten
Dekkingsgraad pensioenfondsen stijgt verder
Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
Bedrijven verwachten ingrijpende veranderingen om voorop te lopen in digitale economie
meer top 10
vacatures
meer vacatures