zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Zo helpen verkopers 100 procent verkoopkansen om zeep

Door: , 11 juni 2017
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U gaat naar een winkel en u bent vastbesloten om iets te kopen. Eigenlijk heeft u de keuze al gemaakt. Zo’n koop is een ‘eitje’ niet waar? U stapt naar binnen en vraagt om het product. De man achter de balie geeft aan dat iemand anders beter op de hoogte is en haalt de expert er bij. Wat er dan gebeurt houdt u niet voor mogelijk.
  Lees verder...
 

Altijd maar weer gedoe over prijzen

Door: , 22 mei 2017
Stel u vraagt aan een gemiddelde verkoper: ‘Wat is het meest gehoorde bezwaar tijdens je verkoopgesprekken?’ Wat zou zo’n verkoper dan zeggen? De kans is groot dat hij reageert met ‘klanten vinden dat wij te duur zijn!’ Is dit fictie of werkelijkheid? En kunt u er iets tegen ondernemen?
  Lees verder...
 

Nieuwe klanten werven met een glimlach

Door: , 14 mei 2017
Hoe groot acht u de kans op succes wanneer een verkoper precies klinkt zoals alle anderen die ook een poging doen om nieuwe klanten binnen te hengelen? Volgens Albert Einstein is de definitie van krankzinnigheid: steeds hetzelfde blijven doen en dan betere resultaten verwachten. Een kleine variatie hierop is: precies hetzelfde als de concurrentie doen en dan toch verwachten dat klanten met u in zee gaan. Dat werkt natuurlijk niet. Gelukkig kan het ook anders.
  Lees verder...
 

Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?

Door: , 20 april 2017
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een bedrijf kampt met een probleem. Men denkt goed na over de oplossing en vervolgens oriënteert men zich uitgebreid online. De volgende stap is dan meestal om enkele partijen uit te nodigen om te laten zien wat zij in huis hebben. Wie van deze verkopers denkt u dat de grootste kans heeft op de opdracht?
  Lees verder...
 

Vijf tips om een vastgelopen verkoopgesprek vlot te trekken

Door: , 09 februari 2017
Het overkomt elke commerciële professional zo af en toe. Tijdens een verkoopgesprek wil het maar niet lukken om vooruitgang te boeken. Het lijkt wel of u beiden van een andere planeet komt. Hoe redt u zich uit deze netelige situatie? U vindt in dit artikel vijf praktische tips. 
  Lees verder...
 

Stop met uzelf eenzijdig te concentreren op uitkomsten

Door: , 11 januari 2017
Om iets te bereiken in het leven moet u doelen stellen. Anders zou er niets van terechtkomen. Men vergelijkt doelstellingen ook wel met geleide projectielen. Het projectiel is zodanig geprogrammeerd dat het recht op z’n doel afgaat. Zou dat met mensen op dezelfde manier werken? Zelf denk ik van niet. Mensen zijn gelukkig geen machines. 
  Lees verder...
 

Kennis kan u in de verkoop lelijk in de weg zitten

Door: , 15 december 2016
Het is al weer jaren geleden. In die tijd verkocht ik verzekeringen. Pensioenen en levensverzekeringen waren een lucratieve handel. Dus, leergierig mannetje als ik ben, had ik er de nodige cursussen voor gevolgd. Er pronkte een fraai diploma aan de wand. Ik deelde die kennis enthousiast met mijn klanten. 
  Lees verder...
 

Zo wordt u een goede coach

Door: , 02 december 2016
Een vaardigheids- of verkooptraining voor uw medewerkers regelen is slechts een eerste aanzet tot groter succes op de werkplek. Het is zaak om wat de deelnemers in de training hebben geleerd toe te passen in de praktijk. Een prima middel hiervoor is coaching on the job. Coaching is een kerntaak voor (sales)managers. De vraag is: hoe doet u dat effectief en zonder weerstand op te roepen?
  Lees verder...
 

Geen slapende honden wakker maken

Door: , 25 september 2016
In volwassen markten kan een omzetstijging vrijwel alleen komen van prospects die al een relatie met een andere leverancier hebben. Het is echter geen gemakkelijke zaak om potentiële klanten over te halen van leverancier te veranderen. Veel verkopers proberen de klant over te halen om in een keer de overstap te wagen. Dat is echter een gevaarlijke strategie.  
  Lees verder...
 

Succesvol overtuigen: moeten of mogen

Door: , 14 september 2016
Hebt u dat ook? Ik bedoel wanneer iemand tegen u zegt "dat moet u doen!" Wedden dat u er dan niet zoveel zin in hebt? ‘Iets moeten’ roept verzet op. U vindt waarschijnlijk dat u helemaal niets ‘moet’. 'Mogen' is een veel prettigere optie. Als u iets mag, dan is de kans groter dat u instemt. Dit gegeven kunt u toepassen in verkoopgesprekken en bijvoorbeeld ook in overtuigingsgesprekken met uw medewerkers.
  Lees verder...
 

Vijf manieren om een vastgelopen verkoopgesprek vlot te trekken

Door: , 17 augustus 2016
Hebt u het wel eens meegemaakt? U doet uw uiterste best om een goed verkoopgesprek te voeren, maar om de een of andere onduidelijke reden lukt het u niet om op dezelfde golflengte te komen. Is de tijd dan rijp om er maar helemaal mee te stoppen. Of is het toch nog mogelijk om de zaak weer aan de gang te krijgen? Vijf praktische tips.
  Lees verder...
 

Ja maar…?! Waarom mogen zij het wel en ik niet?

Door: , 13 augustus 2016
De verbanning van Yuri van Gelder uit Rio heeft heel wat teweeg gebracht en veel tongen losgemaakt in ons kikkerlandje. Een meerderheid van de bevolking lijkt te zeggen ‘even een feestje bouwen om te ontspannen moet toch kunnen?’ Het is zo kenmerkend voor ons volkje: regeltjes gelden voor een ander maar niet voor mij. Waar is het feestje? Ik heb schijt aan alles en iedereen!
  Lees verder...
 

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: , 10 juli 2016
Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel vijf praktische tips waarvan u direct profijt hebt.
  Lees verder...
 

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: , 30 juni 2016
Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel 5 praktische tips waarvan u direct profijt hebt.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 28 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10