zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Hoe prikkelt u de interesse van prospects?

Door: Michel Hoetmer , 08 januari 2014
De eerste 20 tot 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een telefonisch acquisitiegesprek.

Wanneer het u lukt om meteen de interesse van prospects te prikkelen heeft u een goede kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe pakt u dat aan? U vindt in dit artikel drie praktische tips. 
  Lees verder...
 

Dom leugentje

Door: Michel Hoetmer , 01 december 2013
Wanneer u begint met telefonische acquisitie moet u er op rekenen dat een deel van de mensen die u belt meteen met een afwerende reactie komt.
Prospects draaien uw goedbedoelde pogingen gemakkelijk de nek om met 'Ik heb geen interesse!' of 'Wij zijn al voorzien!'
Populair is ook 'Wilt u me soms iets verkopen?' Bosjes verkopers reageren op dit laatste bezwaar met 'Nee hoor!' Is dat slim?
  Lees verder...
 

Vijf verstandige en slimme onderhandelingstechnieken

Door: Michel Hoetmer , 29 oktober 2013
Onderhandelaars zijn er op uit om voor zichzelf de beste deal te sluiten. Succesvolle onderhandelaars zijn meester in het bespelen van hun onderhandelingspartners, maar houden ook rekening met de belangen van de ander.U vindt in deze blog vijf praktische onderhandelingstechnieken.
  Lees verder...
 

Houdgreeptechnieken of watjesverkoop?

Door: Michel Hoetmer , 07 oktober 2013
In de niet zo goede oude tijd leerde men verkopers dat ze altijd moesten afsluiten. Dus werden er hele boeken vol gekalkt met allerlei, soms zelfs bizarre, afsluittechnieken. Want zo ging het verhaal: hoe meer afsluitpogingen een verkoper onderneemt, des te groter is de kans dat een klant instemt met zijn voorstel. Onderzoek zou zelfs hebben bewezen dat verkopers minimaal 5 afsluitpogingen moesten ondernemen om een order binnen te halen. Berust dit op waarheid of is het pure fictie?
  Lees verder...
 

Anderen na-apen is een beroerd idee

Door: Michel Hoetmer , 10 juli 2013
Bezoek een gemiddelde zakelijke website, of kijk eventjes of Twitter. Dan vliegen de goed bedoelde adviezen u om de oren. Veel van die adviezen lijken als twee druppels water op elkaar. U moest aan de social media en of dat niet genoeg is, nu hoort u van alle kanten dat u moet bloggen. Want uw klanten zitten vol spanning te wachten op uw gedachtespinsels. Is dat écht zo?
  Lees verder...
 

Laat u niet beetnemen tijdens onderhandelingen

Door: Michel Hoetmer , 25 juni 2013
Verkooptrajecten culmineren regelmatig in stevige onderhandelingsprocessen. In het ideale geval zijn beide partners uit op een win/win situatie.

Maar dat is lang niet altijd het geval. Vooral in deze magere tijden zijn klanten vaak uit op een maximaal resultaat. Hoe wapent u zich daartegen? Enkele praktische tips.
  Lees verder...
 

Waarom gooien klanten de kont tegen de krib?

Door: Michel Hoetmer , 04 juni 2013
Elke commerciële professional heeft er mee te maken. Klanten gooien met enige regelmaat roet in het eten. Ze gaan om wat voor reden dan ook dwarsliggen.

Is het een teken van interesse? Zijn het verhulde koopsignalen? Of moet u zich zorgen gaan maken over uw manier van verkopen?
  Lees verder...
 

Verkopen draait om geloofwaardigheid

Door: Michel Hoetmer , 28 mei 2013
Een van de belangrijkste horden die wij in de verkoop moeten nemen is de vraag, bekeken vanuit de prospect:

Is dit een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen?

Wanneer u met een prospect spreekt, maakt deze een afweging. Hij legt uw geloofwaardigheid op een weegschaal. Net zo als vermeende heksen die in de middeleeuwen op een waag werden gezet. Naar welke kant slaat de balans door? 
  Lees verder...
 

Niet klantvriendelijk en toch erg succesvol

Door: Michel Hoetmer , 21 mei 2013
Is klantvriendelijkheid de heilige graal van de marketing en verkoop? Je zou denken van wel. Alle klanten willen toch behoorlijk behandeld worden?

Klanten star op regeltjes wijzen, onvriendelijke en soms zelfs botte behandeling en klanten voor van alles en nog wat laten bijbetalen scoort slecht. Niet waar?
  Lees verder...
 

Commerciële harakiri plegen

Door: Michel Hoetmer , 24 april 2013
De gemiddelde Nederlander heeft het tegenwoordig gemakkelijk. Voor elk probleem is er wel een trainer of coach beschikbaar.
Coaches staan in drommen te trappelen van ongeduld om de helpende hand te bieden. Het aanbod lijkt zo langzamerhand de vraag flink te overtreffen. Dus hebben die coaches het weer helemaal niet zo gemakkelijk. Velen worstelen met de vraag: hoe verdien ik mijn boterham? Aan het beleg komt men vaak al niet meer toe.
  Lees verder...
 

Als u niet vraagt, wordt u overgeslagen

Door: Michel Hoetmer , 19 april 2013
Uw ouders hebben het u vast met de paplepel ingegoten: 'kindertjes die vragen, worden overgeslagen!' Van alle goed bedoelde ouderlijke adviezen, is dit waarschijnlijk het slechtste advies dat uw ouders u ooit hebben gegeven. Zeker wanneer u commercieel enige impact wilt maken. Hoe zit dat?
  Lees verder...
 

Klantgerichte offertes schrijven

Door: Michel Hoetmer , 17 april 2013
Stel u hebt met een verkoper gesproken en samen besloten dat hij alles keurig netjes in een offerte verpakt. Het grote moment is aangebroken. U ontvangt de offerte en dan slaat de schrik u om het hart. In de offerte praat de verkoper meer over zichzelf dan over u. Na korte tijd legt u met een diepe zucht de offerte op uw stapeltje nog te doen. De kans is groot dat u het vergeet. Zelf trapt u natuurlijk niet in deze val, toch?
  Lees verder...
 

Wat is het juiste moment om uw prijs te noemen?

Door: Michel Hoetmer , 07 maart 2013
Het is dagelijkse kost voor bedrijven en professionals: potentiële klanten die informeren naar hun producten of diensten. De vraag 'wat kost dat?' is eerder regel dan uitzondering. Wanneer u uw prijs noemt zegt de prospect steevast 'van harte bedankt, ik zal erover nadenken'. Einde gesprek. Daarna hoort u nooit meer iets van deze prospect. Wat is er aan de hand?
  Lees verder...
 

Stop met vrijblijvende verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer , 21 februari 2013
Sjaak hing al een tijdje aan de telefoon met de heer Veenstra, een veelbelovende prospect. Eindelijk hapte Veenstra toe 'nou vooruit, komt u maar langs. Het is toch wel vrijblijvend hè?' Sjaak kon zijn vreugde nauwelijks bedwingen en zei op blije toon 'maar natuurlijk meneer Veenstra, volkomen vrijblijvend!'
De afspraak was snel gemaakt en een week later zat Sjaak in het kantoor van Veenstra.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 25 volgende >
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Altice 7.85  3.8 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Yatra 5.05  -8 %
Doc data 0.43  -2.3 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures