zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Wat ben ik toch een domme gans

Door: Michel Hoetmer , 30 april 2007
Mensen zijn qua intelligentie superieur aan alle andere wezens in het dierenrijk. Dieren reageren instinctmatig. De Homo sapiens is begiftigd met een fijnzinnig ontwikkelt verstand. Geen dier kan daaraan tippen. Zo is het toch? Nou dat is nog maar de vraag.
  Lees verder...
 

Zijn zij nu zo dom, of ben ik zo …?!

Door: Michel Hoetmer , 19 februari 2007
De moderne consument wordt steeds mondiger. Helaas is mondig niet altijd een synoniem voor ‘slim’ of ‘verstandig’. Diezelfde consument blijkt regelmatig een hebzuchtige domoor die tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen.
  Lees verder...
 

RABO Bank dumpt Jochem

Door: Michel Hoetmer , 19 december 2006
U kent hem vast wel, Jochem de Bruijn, het boegbeeld van de RABO Bank. Natuurlijk is dat niet zijn echte naam. Maar wat doet het er ook toe. Jochem heeft binnen een paar jaar tijd het ietwat kneuterige imago van de boerenbank omgetoverd tot een frisse bank waarmee elke yup graag zaken doet. En nu danken ze hem af. De nieuwe ster is Fatima Moreira de Melo, bekend van hockey.
  Lees verder...
 

Mag het ietsje meer zijn?

Door: Michel Hoetmer , 17 december 2006
Ouderen onder ons kunnen het zich vast nog wel herinneren. Bestelde je vroeger bij de slager een onsje ham, dan begon de nijvere detaillist driftig te wegen tot hij zelf een ons woog. De weegschaal gaf gek genoeg altijd iets meer aan. Vervolgens vroeg hij op onschuldige toon: “Mag het ietsje meer zijn?” Menig consument ging daarmee morrend akkoord. Dat was vroeger. TNT post laat de oude tijden volgens het consumentenprogramma KASSA! weer herleven.
  Lees verder...
 

Wat een rotklanten

Door: Michel Hoetmer , 12 december 2006
Het zou je maar overkomen: je bent winkelverkoper en komt er op zaterdagmiddag om vijf voor vijf een klant binnen die een grote aankoop wil doen. Zat je net te mijmeren over een heerlijk weekendje stappen en worden je dromen wreed verstoord door zo’n lamlendige klant die voor jou ongeveer het slechtst mogelijke moment uitkiest om te gaan shoppen. Wat een shitberoep!
  Lees verder...
 

De X-factor voor verkopers?

Door: Michel Hoetmer , 28 november 2006
Na een zware trainingsdag hing ik onderuitgezakt voor de buis. Verveeld drukte ik op de knopjes van de afstandbediening. Totdat mijn ogen bleven hangen bij de X-Factor. U weet wel dat programma waaraan duizenden volkomen talentloze mensen meedoen.De jury is berucht vanwege haar genadeloze oordelen. Het deed me denken aan een verkoopster die ik diezelfde dag in mijn training had.
  Lees verder...
 

Verkopers moeten niet lullen maar doen!

Door: Michel Hoetmer , 13 november 2006
Stelt u zich eens de volgende situatie voor. Het Nederlands elftal speelt een interland, bijvoorbeeld tegen Engeland. Het team verzamelt zich niet zoals gebruikelijk enkele dagen voor de wedstrijd, maar laten wij zeggen, een uurtje of twee voor de aftrap. Het enige wat San Marco tegen de spelers zegt is: “jongens ga er vandaag eens stevig tegen aan!” Hoe zou u over de bondscoach en zijn staf oordelen?
  Lees verder...
 

Administratie fijn excuus voor slecht presterende verkopers?

Door: Michel Hoetmer , 29 oktober 2006
Uit een onderzoek van Cobben en Van Tulder, een recruitment bureau voor marketing- en salesmensen, bleek enige tijd geleden dat verkopers veel te veel tijd besteden aan interne rapportages. Door de grote papierbergen zouden verkopers veel te weinig klanten ontmoeten.
  Lees verder...
 

Gedonder vanwege loyaliteits programma

Door: Michel Hoetmer , 19 oktober 2006
Een loyaliteitsprogramma, de naam zegt het al, is bedoelt om trouwe klanten extra te belonen en zodoende de band met deze relaties te versterken. Helaas hebben deze programma’s soms ook een averechts effect, bijvoorbeeld wanneer je de ‘gift’ niet kunt incasseren.
  Lees verder...
 

Een mythe over communicatie de nek omgedraaid

Door: Michel Hoetmer , 16 oktober 2006
Wat betekenen de getallen 55, 38 en 7? Weet u het niet? Kijk dan in een boekje over communicatie, of de syllabus van een verkoop- of communicatietraining. De kans is groot dat u daar het antwoord leest. Bent u niet in het bezit van zo’n boekje, dan vindt u het antwoord verderop in dit artikel. Nou ja, ‘het antwoord’? Ik speel weer even voor ongelovige Thomas en doe een poging deze bekende zeepbel door te prikken.
  Lees verder...
 

De manager en het golfoorlog effect

Door: Michel Hoetmer , 28 september 2006
Herinnert u zich nog de videoclipjes uit de golfoorlog? Generaal Norman Schwarzkopff kreeg de lachers op zijn hand met de beelden van een auto die met een noodgang over een brug raasde. Het voertuig was de brug ternauwernood gepasseerd toen de hele zaak uit elkaar knalde. Het droge commentaar: “Dit was de gelukkigste man in de wereld!” Wat we nooit te zien kregen waren de slachtoffers op de grond. Er is een merkwaardige parallel met het bedrijfsleven...
  Lees verder...
 

Voorgekookte reacties

Door: Michel Hoetmer , 19 september 2006
U heeft het vast wel eens meegemaakt. U belt met de afdeling klantenservice van een bedrijf, laten wij zeggen uw bank. Het begint al meteen met hard werken, u worstelt met het menu. En krijgt u eindelijk iemand van vlees en bloed aan de lijn? Tja… wat dan? Dan regent het standaardfrasen. Vaak sturen ze je - wel vriendelijk - met een kluitje in het riet.
  Lees verder...
 

Nederlanders zijn vreselijke zeikerds

Door: Michel Hoetmer , 14 september 2006
Heeft u zich ook wel eens afgevraagd waarom Nederlanders zoveel klagen? Negatieve zaken trekken onze aandacht. Klagen zit ons blijkbaar diep in de genen.
  Lees verder...
 

Citroenen met peren vergelijken

Door: Michel Hoetmer , 08 september 2006
Een belangrijke overtuigingsmethode is de vergelijking. U vindt vergelijkingen overal: in de reclame, de verkoop en in kranten. Helaas worden met vergelijkingen soms zaken totaal uit hun verband gerukt.
  Lees verder...
 
< vorige 24 25 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Yatra 5.4  6.3 %
Altice 8.52  5.2 %
Advanced met 39.43  4.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.45  -4.3 %
Brill kon 34.51  -2.8 %
Positieve onderzoeksresultaten Galapagos met cystic fibrosis
D'Ieteren in onderhandeling met Amerikanen over Belron
Einde cijferseizoen betekent blik op macrodata
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Mannelijke mantelzorgers vaker ondersteund dan vrouwelijke
Bedrijven behalen niet meer omzet met digitalisering
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
meer top 10
vacatures
meer vacatures