zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Zeven tips waardoor u beter scoort in Google

Door: Michel Hoetmer,   12-07-2011,   17:13 uur
 

Het is geen nieuws wanneer ik u vertel dat websites een belangrijke rol spelen bij het werven van nieuwe klanten. Traditionele marketingtechnieken maken gebruik van 'interruptiemarketing'. Dat wil zeggen op de een of andere manier stoort u de prospect tijdens zijn bezigheden. Internetmarketing werkt precies andersom. Tenminste, wanneer potentiële klanten uw website kunnen vinden.

Op internet draait het om vinden en gevonden worden. Google speelt daarin een uitermate belangrijke rol. De eerste vragen waarop u graag een antwoord wilt hebben zijn:



- Heeft de zoekmachine onze site gevonden?
- Wat ziet de zoekmachine?

Het antwoord op deze vragen is tamelijk simpel. Ga naar Google en typ de volgende tekens in het zoekveld: 

   info:www.uwdomeinnaam.nl 

Google komt terug met een korte beschrijving van uw site. Interessanter is om te zien wat Google in de 'cache' heeft opgeslagen. Iets naar onderen vindt u de volgende regel:

   Geef Google's cache weer van www.uwdomeinnaam.nl

Klik eens op de deze link. U ziet uw site met daarboven een vakje met een korte uitleg. Kijk nu eens helemaal rechts in dit vak. Daar vindt u een linkje 'tekstversie'. Klik op deze link.
 
Uw site oogt plotseling totaal anders. Alle plaatjes zijn verdwenen en u ziet hopelijk uitsluitend tekst. Dit is hoe de zoekmachine uw site ziet. Wanneer bepaalde informatie is weggevallen, dan weet u nu dat Google uw site niet goed kan indexeren. 

Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer uw site is gebouwd in 'flash' of de webbouwer 'frames' heeft toegepast. Frames zijn pagina's binnen pagina's. 

Met Flash en frames weet de zoekmachine zich geen raad. Flash heeft trouwens nog een ander nadeel: de populaire iPad kan ook niet overweg met Flash.

Een hogere plaats in Google?
Feitelijk telt uw site nauwelijks mee wanneer u niet op de eerste zoekresultatenpagina verschijnt. De gemiddelde gebruiker kijkt meestal niet verder. Het is dus van groot belang dat u op de door u gekozen zoekwoorden gevonden wordt en hoog scoort. Dat kunt u onder andere bereiken door zoekwoorden te plaatsen in:

- hyperlinks,
- paginatitels
- kopjes
- subkopjes
- en aan het begin van teksten.

Populariteit van uw site
Het is ook belangrijk dat andere sites naar uw pagina's verwijzen. Google is gevoelig voor 'linkpopulariteit'. Google ziet inkomende links als stemmen op uw webpagina. Vooral websites met veel inhoudelijke informatie scoren goed in Google. 

Verbinden met sociale media
Het is verstandig sociale media met uw website te verbinden. Het is een bekend gezegde 'alle wegen leiden naar Rome'. Zorg er dan ook voor dat zoveel mogelijk wegen naar uw website leiden. 

Wim van der Mark geeft op mijn blogsite nieuwe klanten werven met internet een bijzonder handige tip om uw LinkedIn profiel met uw website te verbinden. Ook dat helpt uw score te verbeteren.

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. 

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10