zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Het nieuwe werken vraagt andere rol van ICT

4 november 2009 - ICT wordt al sinds mensheugenis gestuurd vanuit de ICT-afdeling binnen een organisatie. Deze bepaalt vaak ook wat de mogelijkheden en beperkingen zijn die de ICT-faciliteiten bieden. Met het zogenaamde nieuwe werken dreigt daar verandering in te komen.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   1 reactie
 

 
reacties
 
Sander Smit  |   | 
5-11-2009
 | 
09:20 uur
De belangrijkste rol bij het implementeren van het nieuwe werken blijft het management.
Zolang managers willen blijven sturen op aanwezigheid in plaats van op productieafspraken kunnen ICT-consultants nog zo veel moois aanbieden. Het werkt niet.
De rol van de HR-afdeling is dan ook met name het management ondersteunen bij deze 'shift of mind'
Technische oplossingen zijn er genoeg, van low-end mogelijkheden als google-docs tot geavanceerde mogelijkheden op abonnementsbasis zoals Werkvrij. Bedrijven zonder IT-afdeling hebben hier prachtige mogelijkheden mee om het nieuwe werken te ondersteunen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10