4 januari 2011 - Het hebben van een of meer unique selling points (usp) blijft van belang voor ondernemers. Volgens Eline Walda, zelfstandig marketingadviseur en auteur van het recent verschenen boek `Marketing voor ondernemers`, hoeft de ondernemer daarbij niet eens onderscheidend te zijn. Het belangrijkste is dat de ondernemer dichtbij zichzelf blijft en daar de kracht voor het ondernemen uit haalt.
Geweldig artikel in navolging van personal branding! Ik vind vooral de terugkoppeling naar klanten toe erg sterk, omdat dit vaak wordt vergeten. Freelancers mogen mijn inziens ook best selectief zijn in het kiezen van hun klanten. En dan moeten zij zeker kiezen voor klanten waar de freelancer zijn/haar unique selling point kwijt kan!
mooi geschreven.
Je eigen kracht als uitgangspunt en ook kijken of je je met de klant kunt vinden. Als je een raar gevoel over een klant krijgt, luister dan naar die inuitie en handel ernaar.
In begin is dat misschien beetje wennen maar zeker op termijn zal je dat sterker en mooier en krachtiger maken.
Hetzelfde kun je doen met de kleuren in je kleding en huisstijl, daarmee maak je ook een statement. Kijk of je die kleuren kunt vinden die jou waarden laten zien.
gr Ingeborg van meggelen