zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Reclamefolders zijn nog steeds krachtig instrument



Het is niet effectief om een papieren folder zonder aanpassingen online te plaatsen. De informatiedichtheid van de folder is te hoog voor internet. In de digitale versie moet minder informatie per pagina worden opgenomen. In plaats van te focussen op een bepaald product kan beter een item worden behandeld, waar vervolgens passende producten aan worden gekoppeld. Bijvoorbeeld het thema winterklaar maken van de auto, gekoppeld aan aanbiedingen voor ruitenwisservloeistof. De papieren folder moet een goedkope, rommelige indruk voorkomen. Vergelijk het met een restaurant: wie daar een onverzorgd toilet aantreft zal zich zorgen maken over de keuken. Zo is het ook met een reclamefolder. De winkel en de folder moeten naadloos op elkaar aansluiten.

Een huishouden ontvangt gemiddeld 36 folders per week. Elk jaar valt 34 kilo ongeadresseerd drukwerk op de mat. Consumenten hebben de folder van Kruidvat voor het vijfde jaar achtereen benoemd tot beste folder.

Bron(nen):
Tijdschrift voor Marketing (Marketing RSLT)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10